Har en Saab Aero 9-3 2004 som har börjat läcka olja. Vet inte vart oljan läcker ifrån så vill därför ha lite hjälp utav er. Jag har hittat stora mängder olja som ni kan se i filmen och bilderna, kan det vara topplockspackningen som är felet eller vevhusventelationen? Är jättetacksam över svaren för jag vill inte köra med bilen då den läcker så nu står den i garaget. Har lagt papper under bilen för att se hur stor mängd det är som läcker. Några förslag hur jag ska gå tillväga?
Tvätta av motorn, låt torka, starta sedan upp motorn så blir det lättare att se vart det läcker. Bytt packning till ventilkåpa? Kollat vevhusventilationen?
Tvätta av motorn, låt torka, starta sedan upp motorn så blir det lättare att se vart det läcker. Bytt packning till ventilkåpa? Kollat vevhusventilationen?
Vet inte vart packningen till ventilkåpan ligger, inte heller vevhusvetelationen. Har Googlat på bilder med inte hittat något. Dom bilderna jag fått fram är från 9-5 motor och 9000 motorer. Har du någon bild på vart dom sitter?