bubbla_1972 skrev:
ligga på en raksträcka i 200,,,,,ser inget nöje med det alltså
Näee! Då får man ligga i närmare 300, då kommer kicken.
Skämt åsido! Jag är 40år och har hela registret A BE CE DE, jag har hunnit med lite dummheter i yngre dar. Drog Göteborg - Stockholm på 2 timmar 30 minuter med hoj, bakhjuls åka i över 200, osv. Men inte ens under min vildaste period gjorde jag sånna dumheter i tätbebygt område. Gbg-Sthlm gick på natten. Helt tomt på vägarna. Samma med bakhjul i 200+, traffikfrit på natten. Vist jag riskerade att skada mig själv. Men inga andra.
Än idag kan jag dra på lite med bilen, ifall det är tomt på vägen och jag kör ensam. Sitter det folk i bilen så är det svensson fart som gäller.
Jag busar gärna till det när det är vinter o halt, gillar när det går sidledes, samma här! Fritt från annan traffik och bara jag i bilen. Jag är till och med övertygad om att det är nyttigt ur säkerhets synpunkt o åka lite "sideways" och känna efter var bilens gränser går.
Handbroms vändning på tom parkering, inte ute i traffiken. m.m.
Den dagen man är ute på hal is, så sitter det i ryggmärgen hur jag skall bete mig, det skulle det inte ifall jag aldrig lekt lite.
Som yrkes chauför har jag haft nytta av det flera ggr. I Trollhättan, vid slussarna överaskades jag av blixt halka för några år sedan, jag körde då en 30t lastbil sidledes i 30 meter, jag skulle aldrig rett upp det ifall jag inte tjuvtränat.
Därifrån är dock steget till "Gettaway" med snabba bilar i hög fart genom stan med poliser hack i häl, oerhört långt.
Vad jag vill säga med min lilla novell är, man kan ha väldigt kul med motorfordon ute i traffiken utan att riskera att skada någon.
Det där sista lilla extra kan man ta på bana, idag finns det möjlighet att få den riktiga ruchen på avlysta banor, man kan till och med teckna försäkring som täcker ifall man skulle bli över modig. På en bana har man avåknings zoner, i stan har man förutom oskyldiga medtraffikanter, istället för avåknings zoner, lycktstolpar, kantstenar och annat hårt, man kan förstöra sin bil på.