2623
Sök

The Curious Case of Adolf the aircooled Project.

Jag har sen jag var en lite grabb önskat mig en Bubbla. Och dagen innan jag fyllde 40 rullade det upp en vinröd skönhet på garageuppfarten. Det var sambons polare som köpt en lada-förvarad 1500 i Skellefteå på uppdrag av sambon.... Visa mer

6 795 Visningar
Uppdaterades senast 24 augusti 2015
23 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
Här ska jag försöka dokumentera Adolfs väg från körbar till snyggt körbar.

Sierra Alpha Seven Charlie Delta Uniform

så äre!
872 Inlägg
17 mars 2014
Låter spännande! smile ska följas

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

23 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
SpendeX skrev:
Låter spännande! smile ska följas

andreas_1996 skrev:
ska följas smile

Tack fellow garagare,

Jag kan inte utlova några underverk, eller snabbt utfört jobb inte speciellt snyggt heller... big_smile  Men jag ska försöka ha så jävla roligt jag kan under tiden. Se upp för produktplaceringar från Pripps, Spendrups och Semper.

23 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3461/3461-56fd2a12dd470f8fd2f4a6f8ef5d877f.jpg
hmm löstagbar mellanplåt ?!

Jag funderar lite på att bygga om mellanplåten som sitter mellan skärmarna bak. Det hade varit en gudagåva att ha den löstagbar då motorn troligtvis kommer åka in och ut. I framtiden kanske en "bättre" motor ska monteras, då hade det varit rätt skönt.. Dock står det rätt still i skallen hur jag ska gå till väga för att göra den löstagbar. Så finns det någon stackare här ute som har gjort detta eller som kanske har en lite idé om hur jag enklast gör så är det bara att tjoa till.

Tack å hej

16 Inlägg
18 mars 2014
Du kommer då inte att ångra dig sen med en demonterbar mellanplåt;)
Jag kapade min plåt i vecken på båda sidorna, svetsade på två "gavlar" med 2 popnitsmuttrar i varje som sen passar in med skruvarna som skärmarna sitter fast med.
Klart!!
Senast redigerat av bubbla (18 mars 2014)

23 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
bubbla skrev:
Du kommer då inte att ångra dig sen med en demonterbar mellanplåt;)
Jag kapade min plåt i vecken på båda sidorna, svetsade på två "gavlar" med 2 popnitsmuttrar i varje som sen passar in med skruvarna som skärmarna sitter fast med.
Klart!!

Ohh det låter lovande. Jag har inte sån tur att du har dokumenterat med bild ? big_smile

Jag har lite tvångstankar om att jag ska ha 110% koll innan jag sätter slip/sågen i plåten. Den vita snubben på vänsteraxeln säger "ta det lugnt" och den röde snubben på högeraxeln säger "kör för fan".

16 Inlägg
18 mars 2014
Tyvärr har jag inte det. Det var på den tiden (kring 94-95) som digitalkameran inte var på frammmarch;)

23 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
bubbla skrev:
Tyvärr har jag inte det. Det var på den tiden (kring 94-95) som digitalkameran inte var på frammmarch;)

Det finns inte ens på diabild med tillhörande ljudbok? wink

504 Inlägg
18 mars 2014
Kolla på -MATS- projekt han har gjort det på någon av bubblorna han renoverar.
Lycka till med projektet!

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

23 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
woffis skrev:

Det var ingen dålig projekttråd heller. Ja jisses.
Tack för tipset, och för skillsmässan som den projekttråden eventuellt kommer kunna orsaka big_smile

504 Inlägg
18 mars 2014
nimbe skrev:
woffis skrev:

Det var ingen dålig projekttråd heller. Ja jisses.
Tack för tipset, och för skillsmässan som den projekttråden eventuellt kommer kunna orsaka big_smile

Varsågod och förlåt haha:-D

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

1 026 Inlägg
19 mars 2014
Följer detta, kan inte bli för många bubbla projekt. Följer 3 redan men den andre är inte lik den andre.
Som sagts tidigare, kolla Mats projekt... många tips där smile  kör hårt, snart är det VÅR!!

23 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
Cortina1 skrev:
Följer detta, kan inte bli för många bubbla projekt. Följer 3 redan men den andre är inte lik den andre.
Som sagts tidigare, kolla Mats projekt... många tips där smile  kör hårt, snart är det VÅR!!

haha tack för den tidspressen.
Jag saknar ett motorstativ, och insåg idag att jag verkligen hade behövt ett för att hinna bli klar inom snart framtid. Synade motorn lite närmare idag, och insåg att den har mer än ett lovligt oljeläckare. Fast å andra sidan lite oljeläck har ingen motor dött av. Så planen just nu ser ut som följer. Rejäl avfettning och oljesanering av motorn, montering av avgassystem, sen in i med spisen i bilen och köra. Under tiden ska jag dona med montering av stereo. Det ska uppdateras med nya bilder osv.

Då jag för ett gäng månader sen fick en bebis (har en stor bebis sen tidigare) så har jag inte allt  för mycket tid. Men var sak har sin tid sägs det ju..

Kul att du följer, tack för det big_smile

23 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Idag dök det upp lite doningar.
Avgassystem, ersättningsrör och lite packningar.

Detta + att det är fredag idag... jag tror fan att jag måste köpa en trisslott efter jobbet big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3461/3461-e0439c3267d811e6ee55ae27d7e1fe00_large.jpg

23 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Då jag är pappaledig idag började jag morgonen med att gå ut och byta ena damasken. Den gamla var inte helt fräsch om man säger så.

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3461/3461-b9cccaae6ca0fb4854dd56db8a6dda4f_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3461/3461-177ff3bd7f5c6582a0bfc0f3dafbd9e9.jpg

Sen är det ju tyvärr så att ju mer man tittar på saker och ting, ju mer hittar man. nu såg jag att växellådan läcker på ett annat ställe. Men denna damasken får duga så länge, förhoppningsvis tätade jag det värsta nu. Får försöka hitta ork och lust och separera kaross och platta i höst/vinter. Detta för att säkerställa att allt blir OK utfört en gång för alla.

Usch.. jag riktigt ser dollarfåglarna flyga iväg....

490 Inlägg
28 april 2014
Prem lagd!

Lycka till

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

23 Inlägg
31 oktober 2014
Trådstartare
Nu var det föööör längesen jag uppdaterade. Ska försöka uppdatera inom kort. Inget överdrivet har hänt än... Men ändå smile

23 Inlägg
24 augusti 2015
Trådstartare
Lägger ner tråden och kör uppdateringar via fotoalbumet och på tjänster så som Instagram m.m....

Sök