Necrocide skrev:
Uppdatering om den smällda Corvetten: Jag pratade säljaren idag, han hade själv tagit in den och lagat den, front och en framskärm var bytt, en balk i fronten hade även blivit rätad något. Och det kan mycket väl vara så att det inte är någon fara, att lagningen är rätt gjord och att den är i skick som en som inte är smälld. Men priset är för högt, 200-220k vore kanske rimligt. Sen kvarstår det aber det lär bli den dagen jag själv vill sälja eller byta in, lär kunna bli riktigt svårt. Jag vill ju inte stå med en osäljbar bil.
Jag har ringt på ett par M3:or som har rena carfaxrapporter, men jag är fortfarande inte övertygad om att jag skulle bli nöjd med en M3:a.
Sen vill jag helst stå utan bil att behöva byta in vid ett köp, farsan ska köpa min, så den blir jag av med. Men han måste bli av med sin Porsche Boxster först, och det är fan stendött där, 2 mail efter 1,5 vecka på blocket, och inget av dem seriöst.
Det kom ut en billig 05:a idag med Z51 paket, skapligt pris.
Tror den stod i Malmö därimot..
Hade en M3 E46 innan vi köpte Corvetten, större skillnad mellan två bilar går knappt inte att hitta.
Det är bra allround bilar, men inte bäst på något. Största problemen jag hade var kvalitets bekymmer samt
att man var tvungen att varva så mkt innan det började hända någonting, inget vrid alls. Kort sagt, ingenting för mig.
Värt att notera, blandad förbrukning med Original M3:an, 1,3 med 98 bensin. Trimmad Corvette 1,3 på ren E85.
Tittar man på E9x modellerna gör man klart bäst i att köpa en 335:a. Billigare, lätt trimmad och betydligt roligare motorkaraktär.
Bil marknaden är i princip död och det är köparens marknad.
Sitt lugnt i båten och passa på att provköra olika modeller så lär du hitta vilken bil som passar dig bäst.