2735
Sök

Bra 6*9or eller en billigare bas?

50 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Tjenare det är så att jag har en baslåda med en ny pioneer 10* bas i. Den ligger runt 900 kr.. tänkte om inte 2 6*9 or av märket jbl spelar ut basen? för ca 1500 kr, inkopplat i slutsteg då givetvis! Vad ger bäst ljud egentligen ett bra par 6*9or eller en billigare bas som min? Tacksam för svar lådan tar för mycket plats i bagaget!

666 Inlägg
22 november 2006
oftast så är det så att 6*9or inte spelar så mycket djupbas som en baslåda gör, men jag hade tagit 6*9orna för de spelar mer än bara bas, man vill jue ha lite diskan å sånt me...
men generellst sett så spelar 6*9or va man kan kalla discobas, låter dunk.. men man känner inte trycket på samma sätt...

//Silver

281 Inlägg
23 november 2006
Du ska ha både och naturligtvis! och så ett sjysst framsystem...

busare
157 Inlägg
23 november 2006
Köp både och!! big_smile juj mer ljud detsu bättre big_smile

Calibra <3

10 287 Inlägg
23 november 2006
Snarare "ju mer ljud, desto mer...ljud".

Dock sällan bättre. Bra ljud karakteriseras alltid av få högtalare.

/Göran

Heinevik skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

SSS -12
3 217 Inlägg
23 november 2006
Sharky skrev:
Snarare "ju mer ljud, desto mer...ljud".

Dock sällan bättre. Bra ljud karakteriseras alltid av få högtalare.

/Göran

Heinevik skrev:

Mannen, myten... Sharky!

Men sen är det ju rätt bra att ha iallafall 5 högtalare i bilen, 2 för att ljuda upp fram, 2 för att ljuda upp bak och en för att ljuda upp hela bilen med ljuvlig djupbas...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

50 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
ok så jag har det nu då med andra ord, 2 fosgate punch 5*7 fram, 2 5'7 bak och en fin bas. Det e faktist för mkt bas för min smak, iaf för mkt djubas. har även 2 diskanter fram.

33 Inlägg
24 november 2006
Köp bra 6*9or och spara lite slantar till en bra bas oxå i så fall....

Sex är menat att göras fort, rått och hårt. Om det är mys du vill ha, så köp en nalle...

Sök