3166
Sök

Ny koppling S60 T5 -05, har vibrationer i denna

272 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Goddag!

Var ute och körde lite igår med en småvässad S60 T5, men på motorvägen började kopplingen att slira. Efter det vibrerade pedalen en hel del, så antar att jag behöver ny koppling (minst) som tål lite mer vrid... Har ni tips på bra produkter? Behöver ju ingen som klarar 1000nm, men lite mer är original iaf, man kanske ska ha en som klarar 400hk.

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 mars 2014
Har kört min s60 med standard koppling å trimmet jag har å den har aldrig sviktat hur hårt jag än har kört. 405hk/611nm

Så standard räcker ju ifall till 400hk men ska man ändå byta så finns det Bättre

http://atechmotor.com/volvo/s60/t5-05/d … plingskit/

272 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Har kört min s60 med standard koppling å trimmet jag har å den har aldrig sviktat hur hårt jag än har kört. 405hk/611nm

Så standard räcker ju ifall till 400hk men ska man ändå byta så finns det Bättre

http://atechmotor.com/volvo/s60/t5-05/d … plingskit/

Jaså okej! Denna har dock gått 23k mil eller något, kanske är lite mer än din? Varit "trimmad" i ett år lite drygt. Jo känns tråkigt om det händer igen om man skulle använda original. Fast kitet du länkade håller "bara" för 500nm, vet inte om det är för lite, men ger din bil 611 nm så känns det ju lite i klenaste laget tongue Vet inte hur mkt min ger, tycker den går väldigt slött om jag ska vara ärlig, men några hk mer än original är det väl i alla fall.

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 mars 2014
Du ska inte gå så mycket på va som står där bästa är å ringa Autotech så plockar dom fram en som passar dig å din bil smile Jo 23k är väl ganska så eaxakt dubbelt så mycket än min.Så kan säkert vara så att den är slut smile

Va har du för grejer då? kan ju vara så att den inte ger 100% dom brukar ärligt gå ganska bra redan vid steg1 smile

272 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Du ska inte gå så mycket på va som står där bästa är å ringa Autotech så plockar dom fram en som passar dig å din bil smile Jo 23k är väl ganska så eaxakt dubbelt så mycket än min.Så kan säkert vara så att den är slut smile

Va har du för grejer då? kan ju vara så att den inte ger 100% dom brukar ärligt gå ganska bra redan vid steg1 smile

Joo de är nog lika bra å höra med dem! smile Hehe ja de är ju viss skillnad i miltal då!
Ja det måste ju vara kopplingen som börjar ta slut antar jag. Aldrig råkat ut för det tidigare, men förvånar mig inte att det är denna bilen som tycks bli den första som behöver gås igenom!

Siemens Deka spridare, Atechs IC, 3 - 2,5" Ferrita dp med racekatt och multifuel programvara

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 mars 2014
Va fan du har ju hela kittet nästan då ska den väl gå bra. Bara dom grejerna ska väl lämna bra med hästar smile

Har du någon laddtrycksmätare så du ser va den laddar? smile

272 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Va fan du har ju hela kittet nästan då ska den väl gå bra. Bara dom grejerna ska väl lämna bra med hästar smile

Har du någon laddtrycksmätare så du ser va den laddar? smile

joo jag tycker åxå den borde röra hyfsat på sig iaf! men den känns ganska tam tycker jag!

nej jag har inte det, hur mycket kan man tänka sig att den ska ladda ungefär månntro?

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 mars 2014
Är ju alltid lite olika hur dom är mappade men runt 1.3/1.6bar under det så är det nog något om kan vara fel.

Kolla det kan ju vara bra å veta att allt är okej tråkigt å åka men för lite ponnys big_smile

272 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Är ju alltid lite olika hur dom är mappade men runt 1.3/1.6bar under det så är det nog något om kan vara fel.

Kolla det kan ju vara bra å veta att allt är okej tråkigt å åka men för lite ponnys big_smile

Okej ja det kan vara värt att skaffa en mätare eller kolla upp det iaf smile

ja men precis, ju fler desto bättre såklart, så det blir riktigt säkra omkörningar på motorvägen wink

3 860 Inlägg
23 mars 2014
Håller med Drunk här...! Den bör hamna där med laddet. Mätt både min och brorsans på MF mapparna och dom hamnar där båda 2. Med IPD magnetventiler..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök