Hejsan har gått ett par år sedan jag sist gjorde ett projekt då de senaste 2 bilar jag gjorde på har varit de ointressantaste Projekten som slutade ingenstans. så får väll hoppas någon är intresserad av denna bil
Har haft bilen i 2 år funderat många gånger på göra en tråd men har alltid slutat i nä.
men nu satt jag och fundera varför inte bilen har gått 7 tusen mil sen jag köpte den.och på de här 2 åren allt som gjorts i små detaljer har uppdaterats och hamnat i bloggen här på gorg så varför inte en tråd ?
Om bilen Volvo v50 1.8F Momentum 2009 och på köpepappret står "Momentum Limited Edition Flexifuel" ingen aning om vad detta betyder eller vad de är för annorlunda med denna mot en vanlig momentum. Hade gått drygt 6900mil när jag köpte den i april 2012 och den är min enda bil jag har som går som bruks/pendlar bil 14 mil om dagen och nu i skrivande stund har den gått 13800 mil och har hitils fungerat problem fritt utan bekymmer
Hur den såg ut dåUtrustning Momentum Paketet
Bensin 4 cyl 125 hk E85 Bioetanol
Manuell MTX75 5-växlad
ABS bromsar
EBA - bromskraftförstärkare 60/40
Alu Isis 195/65 R15 gislaved sommar däck
Volvo plåt fälgar till vintern men övertjusiga navkapslar
Dalarö M-grå tex/T-t5c77
High Preformance Ljudanläggning.
blåtands handsfree
volvo guard
Elspeglar.
Elhissar
Färddator
regnsensor
Dstc
Parkerings hjälp
Duall Xenon
Rails
Vattenavisande glas på sidorutorna fram
Dragkrok
original xenon
Det är gjort på bilen under dessa årTonat Rutorna med en skit bra film från evofilm
Vindavisare
Ledat hela bilen med ledlampor från Xenonkungen runt om förutom blinkers
2 st NBB Alpha Extraljus 75W Xenon från Xenonkungen bilen är med på demobilder där för bytte bilderna mot ett presentkort där
7 Volvo original servicear Volvo får sköta alla servicar vill ha full service bok på en så pass nybil
bytt bromsskivor och belägg runt om Volvo gjorde även detta som extra order när bilen va inne på en service
Klarade sin Första årliga Besiktning
R-design Spegelkåpor
R-design Pedaler
R-design Grill 2011
Det jag vill göraR-design ratt
Andra sommar fälgar när de nu är dags och byta däck då sommardäcken är spritt nya
DRL förutsatt man kan ev plocka grejer från någon av de sista modellerna v50 och få led original funka på automatik att när de är ljust ute hela bilen släckt utom led fram och när de blir mörkt han slår på allt annat sj går de att få de och funka så vill jag ha de så
de är väll listan just nu men kommer säkert uppdateras under tiden då planerar ha bilen minst 5 år till eller tills den inte vill gå med med tanke på mina mil rullar väldigt fort
Så nu ska jag försöka summera ner allt som gjorts under åren till de här inlägget kanske inte kommer exakt i tidsordning de gjordes men .
Toning EVO Film:FöreEfterExtraljus från Xenonkungen:LED:Lite blandat med Led har fått bytt ut några med tiden i de stora hela kommer 9 av 10 som sitter på bilen nu för Xenonkungen då de verkar hålla bäst dimljusen är från diodhuset och har peppar peppar inte gått än men de andra 5w slockna ganska fort.
VindavisareLite random foton på hur den ser ut idag :Vad full tank kostar än så länge så kan jag leva med de
ungefär så här långt jag kommit på 2 år / 7000 mil så kommer fortsätta så fort man känner lust och intresse.
känns rätt ok att bilintresset börjar krypa tillbaka sakta men säkert.
Så hoppas väll någon kommer följa även om de är generellt en tråkig bilmodell men den klenaste motorn.
allt för nu iaf
//MrEricsson