Halloj på er! Jag har precis köpt mig en Golf IV. Och för att dra det kort så var väl lite tanken att jag skulle bygga lite ljud i den. Har ju saknat det som fan! Men iallafall, Då ekonomin inte är på topp för att köpa mig nya prylar just för tillfället och jag själv tycker det spelar på helt ok med org. framsystem som sitter i nu. MEN det är sjukt basfattigt. Och fick ett erbjudande att köpa en bas med steg, vad jag dock såg på bilden var att det var ett 4-kanals steg.
Steget som killen hade
12" Basen
Har aldrig sett märket innan men det skiter jag i för tillfället, då jag måste ha någon form av bas tills jag kan börja bygga mer ordentligt. Så egentligen är min enda fråga. Kan jag på något vis använda detta steget till basen och få det att låta någorlunda. Eller kommer det bara bli pannkaka?
Om steget kan bryggkopplas till en kanal kan du använda alla kanaler. Eller om basen har 2 talspolar och steget kan bryggas till 2 kanaler kan du använda alla kanaler.
OKej. Om vi säger att jag bara använder två kanaler så räcker det väl isåfall att bryggkoppla två? så bör det väl fungera? För jag misstänker att det varken går att brygga till en kanal eller att basen har 2 talspolar. Så då känns det som att ända alternativet är att använda två kanaler?
Jag har nog aldrig sett ett fyrkanalsstag som går att brygga till en en kanal. Men då bryggar du steget till 2 kanaler och använder EN om basen bara har en talspole.
Okej, Var ett tag sen jag grejade med sånt här. Men i princip så sätter jag t.ex. en en kabel mellan två kanaler, ja en till + och en till - då. Och sen drar man kablar till basen från den ena bryggade kanalen?
Det där steget ger inga 2000 W iaf, det får du vara beredd på. Ta gärna en bra närbild på stegets båda gavlar så att man ser högtalaranslutningarna och alla kontroller, då kan vi kanske ge mer och bättre råd hur du bör koppla.
Nej det hade jag inte heller gissat på. Dock så ska jag inte ha det slutsteget utan köper bara basen så länge. Så letar jag efter ett monoblock nu istället!