3136
Sök

FFR 33 rod

Hot rod Factory five 33 Ls motor, manuell låda

390 670 Visningar
Uppdaterades senast 10 december 2023
604 Inlägg
21 mars 2015
Trådstartare
#221
Fick svar av sfro  västerås att han skickar förfrågan till granskaren  så får vi väll se vad granskaren bestämmer
Efter som factory five  inte svarar så måste jag  skicka på analys


1 423 Inlägg
21 mars 2015
#222
Nu har jag ingen aning om vad en sådan analys kostar, men jag hade börjat om på nytt hos en annan besiktningsman, verkar inte som han vill att du ska få bilen besiktigad. 99,999 % av alla amatörbyggen är bygda i vanligt svart stål så även din. Vet du syftet med att veta detta? Vad vill han kontrollera? Det finns inga otillåtna stålkvaliteer att använda vad jag har kunnat läsa ut ur handboken, men som jag sa innan så finns det mindre lämpliga material.

Är detta en punkt från första besiktningen?

Svaret jag skrev innan är från Factory Five, men det räcker kanske inte. Fanns inte stålkvaliteen med från Hammick?
Senast redigerat av Racingse (21 mars 2015)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
21 mars 2015
Trådstartare
#223
Det är en punkt på sfro 1
Det ska finnas dokument som visar exakt vilket stål och kvalitén det är
och att det ska vara spår bart till min ram spelar ingen roll vad andra ramar från factory five har
Papperna som jag fick från hammrick som jag fick går ej att bevisa att det är till min ram
Det märktes när han kom in i garaget  och började domdera att detta passade inte honom
jag vet att han inte vill att min bil ska ut på gatan


1 026 Inlägg
21 mars 2015
#224
Verkar som det är besiktningsmannen det är mest fel på
Så om inte analysen hjälper bör du byta besgubbe


1 423 Inlägg
21 mars 2015
#225
Sjukt. SFRO ska jobba för oss inte mot oss.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

604 Inlägg
21 mars 2015
Trådstartare
#226
Håller med
Man borde inte få så otrevliga kommentarer från en sfro handläggare dom borde vara lite mer professionella
Man får Ta ett steg i taget


10 163 Inlägg
21 mars 2015
#227
blitzzen skrev:
Håller med
Man borde inte få så otrevliga kommentarer från en sfro handläggare dom borde vara lite mer professionella
Man får Ta ett steg i taget

Jag blir förundrad och undrar vad han har sagt ? (låter ju som han  varigt rejält otrevlig)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

855 Inlägg
21 mars 2015
#228
Han har kanske jobbat på SBP......  Jag fick liknande reaktion av min första kontakt. Då gällde det bärarmar i alu som sitter orginal på corvette. Bygg egna sa han med barsk ton. Då frågade jag om han hade förslag på bra spindelleder att använda till det.  "DET ÄR VÄL INTE JAG SOM SKA BYGGA DIN BIL" 
Jag ringde inte han mer.

I ditt fall är det säkert detta med att den är serietillverkad. Vissa hatar det verkar det som.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

10 163 Inlägg
21 mars 2015
#229
scaryeyes skrev:
Han har kanske jobbat på SBP......  Jag fick liknande reaktion av min första kontakt. Då gällde det bärarmar i alu som sitter orginal på corvette. Bygg egna sa han med barsk ton. Då frågade jag om han hade förslag på bra spindelleder att använda till det.  "DET ÄR VÄL INTE JAG SOM SKA BYGGA DIN BIL" 
Jag ringde inte han mer.

I ditt fall är det säkert detta med att den är serietillverkad. Vissa hatar det verkar det som.

Sen kan jag förstå att dom vill ha material specifikationer (finns allt för många dåliga bygg satser där ute) och dom har mycket att göra dock att vara spydig elak och motsträvig och inte vilja hjälpa det ska dom ej vara då är dom på fel plats.

För egentligen ska en egen bygd ram ha material specifikationer/ Stål kvalité med i SFRO papprena.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

604 Inlägg
21 mars 2015
Trådstartare
#230
Helt korrekt  det finns många dåliga byggsatser
Men varför släpper dom igenom andra factory five chassin känner flera cobra byggare som har factory five cobror och daytoner cupe som inte har spec

Det brukliga är att kommer det från välkända firmor  så går det utan spec

Den första kommentaren var att han hade besiktat andra från ffr och släppt igenom ska det vara ett lotteri vilka som klarar sig och inte


604 Inlägg
22 mars 2015
Trådstartare
#231
Det finns dåliga chassi byggen men det är konstruktionen som brister och inte stål kvalitén


855 Inlägg
22 mars 2015
#232
Vattenledningsrör och armeringsjärn bör man ju undvika... Det har funnits, speciellt i USA många såna byggen där man tar vad man har.
Det handlar ju inte om ifall stålet är tillräckligt starkt, utan ifall det är svetsbart. Chromemoly tex räknas i dessa sammanhang som ej svetsbart har jag för mej. Går alltså ej att migsvetsa. 1650 ska ju inte heller finnas i konstruktionen av samma anledning. Så eg är det ju bara ett sätt att få ryggen fri. Det är således tramsigt att hålla på, då ett företag som tillverkar såna här chassin i den skalan det är frågan om, skulle fuska och ta nåt annat material till en ram helt plötsligt. Mild steel är svetsbart, är väl jämförbart med 2172. Kolla om dom runda rören är sömlösa. Då kan du även peka på det. För man använder ju sömlöst av samma anledning.


Visttja... du har ju lackat. Men kanske finns i minnet eller i dokumentation?
Senast redigerat av scaryeyes (22 mars 2015)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

10 163 Inlägg
22 mars 2015
#233
blitzzen skrev:
Helt korrekt  det finns många dåliga byggsatser
Men varför släpper dom igenom andra factory five chassin känner flera cobra byggare som har factory five cobror och daytoner cupe som inte har spec

Det brukliga är att kommer det från välkända firmor  så går det utan spec

Den första kommentaren var att han hade besiktat andra från ffr och släppt igenom ska det vara ett lotteri vilka som klarar sig och inte

blitzzen skrev:
Det finns dåliga chassi byggen men det är konstruktionen som brister och inte stål kvalitén

Okej det låter ju faktiskt som dom fått det lite för lätt för sig. (Stål kvalité ska finnas med egentligen) Tycker du ska ringa till en annan SFRO man och få det bekräftat det din nuvarande säger det är det ända rätta.

(kanske SFRO nyligen blivit varse om att det kan vara något som ej stämmer med ramarna)

Nu tror jag ej det. Men man vet aldrig och ibland är det bra att prata med någon annan och få det bekräftat.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

604 Inlägg
22 mars 2015
Trådstartare
#234
Har fått svar i från sfro granskaren han svarade inte i fall pmi analys var godkänd eller inte,men han svarade att
Det går att verifiera stålens lämplighet med enkla HÅRDHETSPROVER som sfro västerås har så då skulle jag kontakta honom och låta göra ett hårdhets test
Det behövs tydligen inget stål intyg räcker med hårdhets test enligt granskaren

Racingse
Sjukt. SFRO ska jobba för oss inte mot oss.

Allt detta och så har han testare då kunde han tala om det ??
jag undrar i fall denna sfro verkligen är med med oss eller är emot oss  ???!
Senast redigerat av blitzzen (22 mars 2015)


10 163 Inlägg
22 mars 2015
#235
blitzzen skrev:
Har fått svar i från sfro granskaren han svarade inte i fall pmi analys var godkänd eller inte,men han svarade att
Det går att verifiera stålens lämplighet med enkla HÅRDHETSPROVER som sfro västerås har så då skulle jag kontakta honom och låta göra ett hårdhets test
Det behövs tydligen inget stål intyg räcker med hårdhets test enligt granskaren

Racingse
Sjukt. SFRO ska jobba för oss inte mot oss.

Allt detta och så har han testare då kunde han tala om det ??
jag undrar i fall denna sfro verkligen är med med oss eller är emot oss  ???!

Det låter ju bra iallafall dock konstigt han ej kunde medela det själv.

Hoppas det löser sig iallafall.

SFRO ska jobba för oss inte emot oss.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

604 Inlägg
22 mars 2015
Trådstartare
#236
Det fick bli lite av koppling i garaget klar med kondensor,kylare,elfläkt med kåpa,expansions kärl
Får hoppas att det går bra med huv gångjärnen  det blir test när kaross kommer på annars göra om
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-f903a052bcd4d9dd271c34764e0f1918.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-c65dc0c71bc52783e5fdae7857038c0b.jpg


604 Inlägg
29 mars 2015
Trådstartare
#237
Så då har jag bokat tid på forc teknologi för hårdhets test på ram  dom skulle komma till veckan .
Enligt granskaren på sfro godkände han forc teknologi för provtagningen sen får vi hoppas att hårdheten är till belåtenhet så att den blir godkänd.
Tänd spolarna var längre  så fick såga i kåporna så att dom passade
använde original hållaren för spolarna och byggde om den
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-30b62625626c4ebd34da6396e5869652.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-b4afc2cf0e23685e0759ac82c2717ec0.jpg
Så blev det när det är klart en sida kvar
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-55f4447f482eaeab3c2059854b3fa643.jpg
Började med avgas systemet främre röret kappa förlänga neråt 3cm utåt 2cm
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-336bef10547130e3fb3b31863a9cc660.jpg
Senast redigerat av blitzzen (29 mars 2015)


855 Inlägg
30 mars 2015
#238
Vad är dom headdersarna gjorda för?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

604 Inlägg
30 mars 2015
Trådstartare
#239
Dom är till ls motor hookers  2313  Block Hugger Headers


604 Inlägg
25 april 2015
Trådstartare
#240
Prov montering kaross
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-4b637e0bcb5e01198fd7cf514157afa8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-82b03f0b931b3053832caa6de744108e.jpg
Lite bilder från texas round up i austin det blev lite semester
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-fa6664d7ca413be4a32764e848244c18.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-8404773ae157bc73ef58292033192c1f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-f5d83c0382b7a5a3a62bec7a52be7e46.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200023/200023-1a42957785485ab2d8167dec41a8baac.jpg



Sök