Nu är det bekräftat att jag kommer stå på bilsport motor show i december så nu gäller det att fixa så mycket som möjligt till dess. Bromsar är ju som sagt bra att ha om man ska lasta på släp och bogsera och sånt så vi börjar där
Pappmall! Tanken var att svetsa fast flärparna i 5 mm-plåten på adaptern.
Och över till plåt.
Var svårt att hålla det hela still mellan mätningarna så det matchade inte så bra
Ritade upp det i CAD för att kunna ändra och sen få ut en ritning
Nästa iteration, bättre men inte bra
Sen hittade jag plötsligt en uppsättning hjul på blocket
Tänkte mig att dubbdäck eventuellt inte uppskattas på mässgolvet plus att det ena nuvarande har pyspunka
Likadana fälgar med lite annan ET, däcken är högre i profilen så de är lite större i diameter.
Enkel...
Eller dubbelmontage!?
Nä.. Men det lyfte utseendet fint tycker jag! Och nu slipper jag kanske pumpa hela tiden...
Och så tillbaka till pedalstället. Kom på att vi har en stans, så varför inte stansa ut så den passar att bulta dit tillsammans med adaptern istället? Slängde ihop en CAD på det
Och fick hjälp av min bror att skrämma igång den. Den är äldre än jag, men om några veckor är den ersatt men en sprillans ny. Tror jag får se till att lära mig köra den nya...
Verktygen blev ihopblandade första körningen, så den blev som den blev
Men funkade för att prova bockningen, vilket visade att en smärre ändring krävdes
Men med det åtgärdat blev den riktigt fin!
Och satt som en keps
Monterade ihop, märkte upp, plockade isär och borrade hål att fästa den i
Plockade ur, monterade ihop och satte in igen (allt måste monteras i rätt ordning annars skiter det sig
)
Och det blev riktigt bra! Ska nog få plats med en gaspedal också utan problem
Går ganska nära avgaset, i värsta fall kan jag vända på grenrören igen, men jag tror det fixar sig med en snäv 90-gradare.
Det ska bli ett andra fäste till det övre bulthålet i pedalstället, sen är det klart! Då är det dags att fixa bromsslangar, montera oken och dra bromsrör.
Hörs!