Här kommer det en liten uppdatering.
Har kopplat på ett batteri direkt på startmotorn och då gick den runt o lät rätt friskt, dock vet jag inte om den var 100%, kanske inbillar mig men den lät lite trött, dock går runt som den ska.
Sedan testade jag att koppla tillbaks allt till normalt med batteriet i bagageluckan och då var det liksom att den gick typ 3 snurr och sedan la den av.
Sedan blev jag tillsagt av en polare att dra en startmotorkabel mellan en bult som sitter precis bredvid stötdämparen och ett stag som går in i motorn där vid fläkten ungefär, och då helt plötsligt fungerade den som när jag hade direktkopplat batteriet på startmotorn. Tyder detta på jordningsfel?
Sen finns det ett till problem, en kompis har en multimeter som ser ut såhär
http://www.doctronics.co.uk/images/meter2.gifOch om ni tänker er klockan, (29 minuter över, strax innan halv) ser ni en liten högtalare ikon, den ska tydligen visa kortslutningar, och när jag tar apparetens två sensorer och koppplar ena mot + och andra mot - så tjuter det, och det ska det tydligen inte göra. Vi har testat både bak på polerna, och fram under säkrings luckan.. På våran andra bil så tjuter det inte, alltså är det ingen kortslutning.
Nån som har någon ide på vart jag ska börja? Är det allvarligt fel eller kan man köra med det? För startmotorn går som sagt runt, pumpen funkar, lamporna funkar.. Jag vet ej om detta "problem" fanns innan jag började skruva med bilen.
Bilen har inte startat än, kan vara pga segt batteri, håller på och laddar det för tillfället och ska prova imorgon