en fråga om en ford sierra 94 ??

x-ride
25 november 2006 · 49 Inlägg

tängkte kolla om nån visste hur man trimmar en ford lättast har köpt öppet luftfilter
tängkte kolla om man kunde köpa större spridare och vilka i så fall och så tängkte jag kolla
om man kunde köpa ett annar el system ?? tacksam för svar  smile

varför åka snabbt när man kan åka brett
Ludde_Mission
25 november 2006 · 13 Inlägg

x-ride skrev:
tängkte kolla om nån visste hur man trimmar en ford lättast har köpt öppet luftfilter
tängkte kolla om man kunde köpa större spridare och vilka i så fall och så tängkte jag kolla
om man kunde köpa ett annar el system ?? tacksam för svar  smile

Vad Ha du för någon mortor i då? Sug eller överladdad?
//Ludde

x-ride
25 november 2006 · 49 Inlägg

sug motor

varför åka snabbt när man kan åka brett
Ludde_Mission
25 november 2006 · 13 Inlägg

2 L? Allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ut!.. Ett alternativ är ju att slänga dit ett sport system.. efter de kan man ju kolla på extrakorgrenrör och sen insug, kammar och porta toppen. Men som sagt allt handlar ju om pengar!

x-ride
25 november 2006 · 49 Inlägg

okej vart får man tag på ett sånt system då ??

varför åka snabbt när man kan åka brett
RaaZer
25 november 2006 · 87 Inlägg

trimma sugmotor = dyrt, men ifall du vill göra något är ju att göra ett eget extraktorgren. Lätta och balansera vev, vevstakar, smidda kolvar, kammar, svarva ner ventilerna,
porta, chippa, de ger alltid lite. m.m.
Spridare byter man efter effektuttaget.
avgasystemet bygger du själv.

zajja
26 november 2006 · 645 Inlägg

Som RaaZer sa, balansera och vikta bottendelen, porta och planda toppen, större ventiler ( svarva ner?, förklara gärna.), större insug, värre kam, köpa/bygga extraktorgrenrör och sportsystem ( simons,ferrita etc finns det nog att köpa eller om dem tillverkar och monterar åt dig ) sen sätta på större spridare och mappa.
Men det kommer nog gå åt några lappar beroende på hur händig och hur mycket du kan göra själv, tänk på att det är dyrare jämfört med effekten att trimma en sugmotor jämfört med att trimma en överladdad motor.

//Marcus Saari
rogeraero
26 november 2006 · 67 Inlägg

ge han mer ölja ba ba

mjukismagnus
26 november 2006 · 470 Inlägg

För det första finns det ingen sierra från 94 de slutade tillverkas 93

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang