daaanyy skrev:
Dämparen blev riktigt bra. Ändrören sticker ut alldeles lagom. Men ser nästan ut som att han ligger i mot spoilern lite? Akta så den inte bränner sönder/smälter spoilern om det är så
Ja visst blev det
så sjuk nöjd med den. Både till utseendet och ljudet. Ville ha dom precis där dom är så är riktigt glad att det blev som jag tänkt.
cars4ever skrev:
Tänkte också på risken att den smälter plasten..... V70 /850 brukar vara ganska känsliga men på andra bilar fungerar det att ha den riktigt nära utan problem.
Jo jag vet men ville ha den nära så man fyller ut det lilla valvet så att säga, men jag har kört till jobbet som ligger ca 1mil bort o hitills inget problem med plasten men har funderat på att lägga nått emellan som tål värme , men dom hinner bli rätt varma på en kvart o inget händer så det kanske e lugnt
r3vamped skrev:
Reagerade också som dom andra ang. ljuddämparen, på min A4a så låg dämparen mot och smälte plasten. Men det såg riktigt bra ut iallafall!
Ok låter ju inte bra
men vad tror du, dom är ju rätt stora 3,5tum och tunna så dom kanske inte blir så varma o plasten klara sig. Jag vill verkligen inte ändra trots att jag kan sänka ner den, så sitter den perfekt nu.
Kul att ni gilla dom, ljudet som blev är precis lagom, lite dovt o mullrigt på tomgång så inte alla grannar vaknar när jag åker på morgon runt 0600
och rätt ok vid gaspådrag men det är klart mellan burken är kvar o tar mycket av skönt ljud, kanske försvinner framöver hehe
Fråga: jag har lite problem med tändlåset o har best en startknapp så man slipper fastna i start läget där start motorn försöker starta hela tiden. Nån som installerat en sån eller har erfarenhet av det.
/nicke