2385
Sök

Kamera Nikon D3200 Korrupta vid usb och ej vid sd överföring?

DinoSaurie
216 Inlägg
4 maj 2014
Trådstartare
Som topic lyder.. Min D3200 är lite speciell.

Kör jag med usb-sladden mellan kameran -> datorn så får jag x korrupta filer (rätt anslutning (usb 2.0) och inge glapp.. inga externa faktorer som kan störa)

Men om jag däremot tar ut sd-kortet ur kamerna och stoppar in i valfri dator och flyttar över så funkar det utan problem. Inga bilder som försvinner eller nått.

Tänkte om nån har vart med om nått liknande ang usb vs sd överföring? / Nån som har en blekaste vad det kan vara med usb-överföringen?

/Puff

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
5 maj 2014
Kan bero på att ditt minneskort inte är "kompitabelt" med kameran, så att säga.
Testat andra kort? Fick du med ett minneskort med kameran?

Vad för minneskort använder du? Märke, modell osv.

DinoSaurie
216 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Bebben skrev:
Kan bero på att ditt minneskort inte är "kompitabelt" med kameran, så att säga.
Testat andra kort? Fick du med ett minneskort med kameran?

Vad för minneskort använder du? Märke, modell osv.

Atm ett sandisk 32gb cl9 om jag inte minns fel med klassen..
Std kortet som jag fick med nikonen var ett sandisk 4gb..
Och upplevt samma på dem korten med att de buggar med usb-överföring å ej när man kör sd förflyttning..
Å har senaste fw:n på kameran :]

16 Inlägg
7 maj 2014
När (var) får du korrupta filer? I utforskaren eller i något bildbehandlingsprogram typ Nikon View NX2?

Använder själv en Nikon D90 och har aldrig råkat för korrupta filer. Plockar å andra sidan alltid ur SDHC kortet ur kameran. Använder Sandisk Extreme SDHC 45MB/s Class10 16GB och 32GB kort. Klockrent!

DinoSaurie
216 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Blond_Bimbo skrev:
När (var) får du korrupta filer? I utforskaren eller i något bildbehandlingsprogram typ Nikon View NX2?

Använder själv en Nikon D90 och har aldrig råkat för korrupta filer. Plockar å andra sidan alltid ur SDHC kortet ur kameran. Använder Sandisk Extreme SDHC 45MB/s Class10 16GB och 32GB kort. Klockrent!

Filerna blir korrupta vid överflyttningen från D3200:n med Usbkabeln -> Datorn.. (även testat olika hårddiskar om det har vart nått med det.. Externa och interna)

Så när kameran känns av själva systemet så visar den att jag har vad ska vi säga.. 8gb material på den? Sen när jag flyttar över DCIM mappen med hjälp av usb:kabeln. Och sedan drar egenskaper på DCIM-mappen så visar den exempelvist 1.71gb.
Och bilderna blir allmänt gojs.
Så utforskarn.
PS så öppnar den inte ens raw/jpg "filen är skadad"

Men drar jag med SDHC kortet till en sån port och drar över ex 7gb så säger DCIM mappen även 7gb på datorn :]

Åh. Påtalominget den SDHC modellen som du använder tänkte jag köpa nästa gång jag uppgradera minneskorten, då fick dem precis ett stort + i kanten (y)
Senast redigerat av Puffen92 (7 maj 2014)

16 Inlägg
8 maj 2014
Puffen92 skrev:
Blond_Bimbo skrev:

Filerna blir korrupta vid överflyttningen från D3200:n med Usbkabeln -> Datorn.. (även testat olika hårddiskar om det har vart nått med det.. Externa och interna)

Så när kameran känns av själva systemet så visar den att jag har vad ska vi säga.. 8gb material på den? Sen när jag flyttar över DCIM mappen med hjälp av usb:kabeln. Och sedan drar egenskaper på DCIM-mappen så visar den exempelvist 1.71gb.
Så utforskarn.

Men drar jag med SDHC kortet till en sån port och drar över ex 7gb så säger DCIM mappen även 7gb på datorn :]

Åh. Påtalominget den SDHC modellen som du använder tänkte jag köpa nästa gång jag uppgradera minneskorten, då fick dem precis ett stort + i kanten (y)

Jag brukar köpa Sandisk Extreme SDHC 45MB/s Class10 16GB för 140 kronor inkl porto...
http://www.ebay.com/itm/SanDisk-16GB-16 … 1c2df1203f

...och 32GB för 235 kronor inkl porto.
http://www.ebay.com/itm/SanDisk-32GB-32 … 19d6a27177

Tull- o momsfritt o minnet kommer som rekommenderat brev. smile

DinoSaurie
216 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
Blond_Bimbo skrev:
Puffen92 skrev:
Blond_Bimbo skrev:

Så utforskarn.

Jag brukar köpa Sandisk Extreme SDHC 45MB/s Class10 16GB för 140 kronor inkl porto...
http://www.ebay.com/itm/SanDisk-16GB-16 … 1c2df1203f

...och 32GB för 235 kronor inkl porto.
http://www.ebay.com/itm/SanDisk-32GB-32 … 19d6a27177

Tull- o momsfritt o minnet kommer som rekommenderat brev. smile

Tank you! :]

Sök