3470
Sök

Stum monterade motorfästen/framvagnsfästen

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
4 maj 2014
Trådstartare
Sitter denna kväll om jag skall göra motorfästen och infästningen till framvagnen(mot chassit/ramen) i stummt läge dvs utan gummibussningar(gummimetallager) samt på vxl-lådsfäste

Vet att det blir mer oljud i bilen men det gör inte mig något men det råder lite olika uppfattningar om detta, vissa säger att man sliter upp mycket på bilen etc etc men kan tänka mig det slits rätt hårt på bankörning.

Någon som har idéer och andra erfarenheter kring detta och kan dela med sig

//Valle
Senast redigerat av valle22 (4 maj 2014)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

262 Inlägg
4 maj 2014
Nu har jag inte stum framvagn men kör med hockeypuckar som motorfäste och de blev ganska mycket vibrationer men är de en lek bil så är de absolut acceptabelt

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

Halvglad semi-amatör.
600 Inlägg
4 maj 2014
Ser inga skäl till att köra hela stumma fästen om du faktiskt ska kunna köra utan hörselkåpor, men som ovanstående talare skrev, hockeypuckar eller annat material i liknande hårdhet ger ett schysst mellanting.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
4 maj 2014
Det går ju att stum montera men jag skulle personligen aldrig göra det. Mest med tanke på vibrationerna. Dock inte för komforten utan mer för att (min personliga tro) det sliter mer på alla infästningar och allt. Jag kan tänka mig att framvagnsbalk och allt annat kommer ta styk och börja spricka. 

Om man nu absolut vill ha något stummare skulle jag sätta dit ett par såna här.  http://www.mecmove.se/vibrationsdampare … atorer.pdf det tar iaf bort lite vibrationer men blir nästan som stumt beroende på wire tjokleken.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök