Har donat lite med kabelhärvan!
Kablarna fick gå genom originalgenomföringen som förstorades lite. Rätt pilligt arbete då det är trångt och svårt att komma åt här, men det gick.
Jag tog ut fästet för tändboxen och monterade styrenheten på samma plats.
Kopplar in mig på originalkablaget som egentligen ska gå till bränsleboxen. Men vänta nu, kanske ni tänker, den boxen sitter väl på andra sidan? Jodå det gör den, men originalkablaget till den är så himla långt så det gick att dra till den här sidan med god marginal.
Som ni ser är det rätt rörigt bland kablaget här under. Jag tänker snygga till här... nån gång. Och de flesta av oss vet nog vad det betyder.
Monterade sensorn för insugstryck och drog slang in till boxen.
Tändboxen kopplades ur och ersattes av denna. Pin 16 får sällskap iallafall.
Nu ska jag ha tag på en insugstempgivare som jag saknar, och hitta TPSen från 850 som jag verkar ha förlagt så jag kan montera den.
Två av pinnbultarna följde ju med ut när jag lossade på skruvarna till grenröret. Dessa skruvades dit med Loctite för att förhindra att det händer igen.
Provmonterade sedan grenröret när det hade torkat, tänker dra ny oljeretur med stålomspunnen slang när jag ändå håller på, men SJÄLVKLART räckte inte stumpen jag hade över. Så det blir att beställa en meter till.
Bytte ju ut alla vakuumslangar för ca 2 år sedan. De visade sig vara ren skit (hör och häpna - de var inte ens från Biltema), de har spruckit rakt igenom vid varenda anslutning. Så jag rev bort möget och ersatte med silikonslang. Det ska väl hålla bättre.
Monterade även tillbaks den finare ratten igen. Brukar göra en markering på navet med däckpenna innan jag plockar bort den, så vet jag att ratten hamnar exakt rakt nästa gång också. Smidigt när man byter då och då.
Solen sken, fåglarna kvittrade och jag fick saker gjort på sommarbilen. Nu kändes våren nära!
Och nästa dag...