De av er som var på Vallåkra kanske skymtade bilen där. Den var väl inget speciellt där bland alla custombyggen, men jag är nöjd med det "enklare" utseendet bilen har, och den är ju trots alt långt ifrån färdig, speciellt nu efter all inspiration man fick.
Idag blev det bara en liten uppdatering dock, lågfrekvenstutan har inte fungerat på ett antal år, den var halvt sönderrostad och kablaget till den har någon gång blivit avslitet och lagat med en sockerbit(...) och några lösa kablar, en lagning som av förklarliga skäl inte höll länge den heller. Alltså är det bara högfrekvenstutan som fungerat. Det är visserligen fullt lagligt att ha det såhär, men det låter som att det är en liten trampbil som vill fram varje gång man trycker på tutan. Idag tröttnade jag till slut på detta, så jag gick och gjorde ett besök på skroten. Där hittade jag en smälld Jaguar som jag tog tutorna ifrån, komplett med fästplatta och hela köret. Med en liten adapterkabel visade sig dessa kunna monteras bolt on.
Är det såhär man jordar en kabel..?
Nya tutor! Lindade även in kablaget extra noga för att skydda det. Det gamla skyddet i "mjuk" plast var stenhårt, vilket i och för sig inte är så konstigt efter 20 år. Tack till
Xebers76 för skydds...väv...tejpen?
På plats!
Dessa hörs kan jag lova.
Jag passade även på att ta en tuta från en Sittoträng Jumpy modell större som fick ersätta min gamla larmtuta. Nu hörs det när larmet går, om man säger så.
Tog tyvärr ingen bild på detta.