Mack855 skrev:
TimR skrev:
Mack855 skrev:
Bor inne i Stockholm, uppvuxen till 20 års ålder utanför Stockholms innerstad och jag säger varje. Alltså VARJE gång jag och tjejen åker nånstans "fyfan vad jag hatar stockholmare! Dom kan verkligen inte köra!" Har nån sett på vintern när det ligger 2 dm modd mellan filerna på E4an hur stockholmare gör när dom byter fil?! Vrider på ratten fort som fan, modd har jag helt ärligt sjukt mycket respekt för så det är inte konstigt om du frågar mig att stockholmarna krockar satan när det kommit 10 mm snö. Sen när dom ska byta fil som du säger man blinkers samtidigt som man svänger inte tittar speglar och sen blinkar, ger eventuella medtrafikanter en chans att släppa in en i luckan och sen lugnt och sansat glida in. Fast det som gör mig så grymt irriterad är när man ska åka på motorvägen och påfarten går ner till 1 fil ifrån 2 och VARENDA SATANS KOTTE SKA LÄNGST FRAM OCH TRÄNGA SIG IN!! Spelar inte roll att jag håller en lucka stor nog för två bilar till framförvarande bil så någon kan komma in där utan att kön ska behöva stannar upp och stå still ännu mera.... Helt ärligt så stänger jag till luckan 10 innan påfarten kommer och släpper inte in någon som ska trängas som haft chansen att fint glida in långt innan filerna går ihop... Ingen kan blixtlåskörning. Slut på gnäll, folk utanför Stockholms innerstad tycker jag kör allmänt bättre!
Det va fan jobbigare att läsa din text än att köra bil i Stockholm mitt i rusningstrafik.
Där är anledningen till att jag brukar låta bli att skriva något i forumet för att som i trafiken finns det alltid nåt stolpskott som ska kommentera hur man skriver. Dryg tomte AB
Absolut inget "fel" på din text, du använder punkt, stor bokstav, stavat rätt, så har någon problem att läsa den ligger förmodligen problemet hos läsaren även om någon petig kan tycka att du skulle ha gjort styckeindelning, men inget som stör mig då jag problemfritt kan hålla isär raderna jag läser på.
Dessutom håller jag helt med om vad du skriver.
Scenario: vinter, en bil har kört av motorvägen i höjd med Strängnäs/Nyköping och de som lyssnar på trafikraporten reagerar "Oj, nu kör dessa Strängnäsbor/Nyköpingsbor av igen, hur kör dom där invånarna?"
Givetvis är det en Stockholmare som lite trött efter en sådan
lång körsträcka om 100km nonstop har tappat kontrollen över bilen i vinterväglaget då denne stolt försöker uppdatera sin status på FB och berätta om hur duktig denne är som kört bil så långt ute på bystan.
Plocka bort broarna och låt dom som bor inom dessa förvägras inneha motorfordon
Sthlm har landets bästa kollektivtrafik, låt invånarna och övriga som vill till innerstaden åka kollektivt.