Hela tanken med projektet är att få ihopa en godkänd och körklar husvagns dragare till sommaren 2014 alla upptåg! Vad jag har att lira med är en Volvo 245 GL - 92:a. Importerad dock vet jag ej ursprungsland. Mycket kommer att... Visa mer
Satan så porrigt det börjar bli, och grattis till husköpet!
Tack som fan wBes!!
Fuelcellen har rullat in. Den kommer sitta här bak i "dalen" och ett lock kommer sättas över. Pumpar och div. ska jag även försöka få plats med
i och med jag inte körde med ABS innan och nu har fjäderben för ABS så kan jag inte köra dom gamla bromsoken. Så ska köpa nya enkolvs med en ingång till bromsolja så att säga. Därför behövde jag två pluggar till utgången ifrån fördelaren. Hittade inga med kona där nere så gjorde två snabbt i svarven sen bara putsat sidorna för att få på en 8:nyckel.
Du lämnar inget åt slumpen du, satan vilken kvalité detta bygge håller! Vad är det för material du använder till grenrörsbygget?
Nja lite gör jag men inte mycket haha Tryckkärls böjar ifrån swedenexhaust. Går att köpa hos en lokal VVS firma, men jag är för lat och vill ha allt till dörren
Började på grenrörsbygget idag! Såhär blir placeringen utav turbon. Precis framför multiremmen!
4:an och 3:an punktad!
och sen trean med
"bara" ettan kvar nu och det får jag nog tacka klang för som hjälpte mig idag!!
Tog slut på böjar så har beställt fler så det nog räcker till wastegate och sista röret
Där ja! Dubbel anslutningar lär ju inte bromsa flödet iaf
Tack detsamma, mycket spännande, gott nytt år!
Haha inte direkt! Tackar vi "båda" för
såhär blev det med wastegaten monterad
Monterade också intercoolern och provmonterade vatten/olje kylare.
vattenkylaren ska jag försöka få tag på en där anslutningen till vänster (om man sitter i bilen) sitter längst ner. Annars blir det tight mot downpipen. Såg att där var någon cheva kylare som hade det så. Men får kolla på olika lösningar