Hela tanken med projektet är att få ihopa en godkänd och körklar husvagns dragare till sommaren 2014 alla upptåg! Vad jag har att lira med är en Volvo 245 GL - 92:a. Importerad dock vet jag ej ursprungsland. Mycket kommer att... Visa mer
kan ju vara kul att kunna köra med bilen? eller ska du bredda?
Skall höjas lite, samt hjulet ska in 5/10 mm
Ludddeen skrev:
AFE93 skrev:
kan ju vara kul att kunna köra med bilen? eller ska du bredda?
Köra är väl överskattat?
Man ska bara stå och torrgasa och leka häftig
Här kommer lite bilder ifrån vad som har hänt
Tryckrör klara.
Avskärmning mot hjulhus skall fixas.
downpipen påbörjad. 3" tryckkärlsböjar.
Helsvetsad med två lambada nipplar samt v-band för enkel delning.
Åter igen har jag byggt om filterhållaren ifrån en saab 9000 motor så jag kan köra det externt. Nu blev det bra och kommer köra med detta Även en plugg som oljereturen ifrån turbon skall gå till.
Ser sjukt bra ut, även fast det är en SAAB motor i en Volvo Det enda jag är lite tveksam mot är din placering av luftfiltret. Känns som att det finns risk för att väta från vägen och mycket damm kommer in där. Eller är det bara jag som är överdrivet skeptisk? Bra jobbat iaf!
Ska inte hetsa men när är det uppstart? Jag har ju bara en sjukskrivning att komma över samt en ny kardanstump och 3 bromsrör iprincip innan min SAAVO rullar
Ser sjukt bra ut, även fast det är en SAAB motor i en Volvo Det enda jag är lite tveksam mot är din placering av luftfiltret. Känns som att det finns risk för att väta från vägen och mycket damm kommer in där. Eller är det bara jag som är överdrivet skeptisk? Bra jobbat iaf!
Haha tackar för det! Skall en täckplåt för detta. Bilen ska inte gå när det regnar men håller med dig. Filtret sitter inte optimalt men dåligt med plats över allt haha.
Toddemannen skrev:
Ska inte hetsa men när är det uppstart? Jag har ju bara en sjukskrivning att komma över samt en ny kardanstump och 3 bromsrör iprincip innan min SAAVO rullar
Fälgarna sitter ju grymt bra!
Kämpar på här, svårt att få tid med ett hus med! Men det kommer
Tänkte bara uppdatera er lite, bilen har fått komma hem efter garage renoveringen är klar.
Såhär såg det ut precis innan flytten till huset.
På g hem
Hemma i garaget
Återkommer när tiden kommer för att fortsätta. Har planer att göra lite dom närmaste helgerna. Inte mycket kvar..