Hela tanken med projektet är att få ihopa en godkänd och körklar husvagns dragare till sommaren 2014 alla upptåg! Vad jag har att lira med är en Volvo 245 GL - 92:a. Importerad dock vet jag ej ursprungsland. Mycket kommer att... Visa mer
tjena boys! Håller på för fullt i garaget! Blev precis klar med underredet.. Jävla massa skrapande och målande haha! Men bra som fan blev det Även börjat bättra lite rost! Men målet för bes. är nu nästa vecka på fredag! Sen får vi se hur det går med det !
Här har ni lite bilder iallafall
Köpte även nytt blås till han
Ja, jag har väl inte mycket mer för idag! Ska plocka lite bilder imorgon på bättringen av rost
Kommer bli roligt o följa nån som håller en 245 så orginal som möjligt också!
Kan dock säga N0rdiin att den inte blir helt "original" utan några andra saker som kommer förrändra utseendet. Dock inga kjolar osv och sånt trams. Tror faktiskt du kommer bli possitivt överaskad
Tror jag med! Blev mycket bättre än vad jag trodde !
Tisdag - 27/5 - 14
Blir en skriftlig update idag. Hade hängt upp nya blåset och fått bilen att gå lagom rent. Fick hängas när jag startade upp den. Spjället fjädrade inte tillbaka så bytade fjäder. Sen kärvade gasvajern så fick smörja upp den. Just när jag ska lägga mig under och kolla så jag inte hade läckage efter att ha satt på det nya blåset så rinner det soppa längst med tanken.......
Av med delningen bak över bakaxlen och rev ner tanken. Hemma meckad lagning på amaturen så blev att köra direkt att köpa en ny. Efter det så monterade jag allt igen och inget läckte.
MEN! Nu har jag förlorat en dag på detta och mina spacers blir försenade så tror knappt jag hinner att bes. på fredag! Menmen, ingen brådska egentligen. Men tråkigt när man har satt upp ett mål och det inte går riktigt som man har tänkt