Fredag - 6/6 - 14Fick leverans på speglarna som jag bestämde mig för att ha på huven. Så dom åkte på direkt!
Sen började jag på mina coilovers! Av med fjäderskålen
Kapade av den genom att kapa med en tun kapskiva längst med fogen där den är som svagast!
Ovankant på fogen då!
Slipa sedan ner fogen jämt. Jag gjorde det med en bandslip då jag har tillgång till detta. Annars ta med en lamellskiva och slipa ner fogen. Sedan slipar du jämt ner till fästena som håller bromsslangarna
http://rallyshop.se/produkt/CoiloverrorkitRöret är 52 mm i innerdiameter och fjäderbenet är 52,5 i ytterdiameter så du skall slipa ner dessa 0,5 mm jämt med en lamellskiva eller bandslip om du har tillgång till detta. Kan inte säga att det är lätt att få jämt då man aldrig kan ha riktig koll på hur mycket man tar över allt. Men det bästa är såklart att ta upp i svarven. Men det gick inte på min då stålet blev så pass långt så där blev vibrationer och då blir det inte heller bra!
Men efter du har slipat några gånger, mätt och känner att du börjar närma dig. Kyl då ner fjäderbenet i vatten så det inte har expanderat av värmen så du blir lurad utav det. Slipa sedan dom sista tiondelarna med sandpapper med lite finare korn så du precis kan kränga den gängade hylsan över fjäderbenet!
Glömde fotografera efter nerslipningen men det vet ni väl hur det ser ut
Slutresultatet innan svetsning! Har dock blästrat mina innan och lackat dom efter bilden