Drönirettab skrev:
Utan diskant kommer ljudet att låta dovt, inget bra ljud alltså. Svårt att säga om dina diskanter kan tänkas passa till delningsfiltret, det står ingen delningsfrekvens i kitets produktbeskrivning och dessutom vet vi inte vilka diskanter du har.
Hmm, hur är bästa sättet att gå tillväga då enligt dig?
Vad händer om jag inte ens andvänder delningsfilter, för min gamla "setup" hade 2 st 6,5 koaxial fram, och bak hade den 6,5 midbas med 2 diskanter utan delningsfilter, och det är just de 2 diskanter jag hade tänkt använda
Alternativt köpa 2 nya så har jag både fram och bak. Det finns inge "universal" ?
Ser att du kan det här med bil el med tanke på att du hjälpte i min förra tråd så har en liten sidofråga som jag kanske kan ta här istället för att göra en ny tråd:
Ville mäta tjuvström, jag tog av batteriets pluspol, lät jorden fortfarande sitta kvar, så la jag multimeterns pinne mot batteriets +pol och andra pinnen mot själva pluspolen. Multimetern vred jag åt höger , först till 200M sedan till 20M och sist 200U, den visade alltid 0. Gjorde jag rätt?
Detta betyder att jag inte har nån tjuvström?