Fick äntligen möjlighet att köpa garagefyndet som står främst på önskelistan! En volvo s70r Saffran med taklucka och manuell. En bil med 15000mil på mätaren och svensksåld. 17/5 2014 fick jag möjlighet att köpa bilen jag länge... Visa mer
Äntligen fått tag på en utav drömbilarna som står på min lista!
Har känt ägaren sen tidigare och vet inte vid hur många tillfällen jag tjatat om att få köpa denna och ställa i mitt egna garage! Och nu den 17/5 2014 så fick jag chansen, vilket jag givetvis tog.
Så lite kort om bilen! En volvo s70R saffran med utrustningen manuell samt taklucka och 16000mil på mätaren.
Stått avställd i ett garage nästan åtta år tillbaka och inte flyttas en meter.
Saffransbilar är ju bara fööör fina! Så detta följes
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Har inte hänt så mycket än! Håller på och kollar igenom allt samt ska byta kamrem och vattenpump imorgon! Sen är det i med spridare och dags för en uppstart igen efter åtta år!
Tackar! Känner (atech) gamla ägaren sen innan och han tröttnade helt enkelt på bilen! Inte lika Volvo frälst som jag kanske Men nu ska den allt få den kärlek den är värd!
Har varit lite dåligt med uppdateringar men nu har det i alla fall hänt något! Fick mina siemens deka 875or i veckan samt hämtat kåpa till kamrem! Troligtvis blir det mappning denna vecka!
Hade planerat att ladda upp en film från första start idag men så blev inte fallet! Hade ett bränsleläckage som heter duga under bilen. Den stålomspunna ledningen har tydligen blivit helt skrot efter alla år den stått inne så det blir till att byta ut alla ledningar! Men ska ske i veckan så troligtvis kommer en liten film komma inom kort!