Köpte mig en saab för drygt två månader sedan, upptäckte vid provkörning att felmeddelande visades i displayen men i övrigt en mycket fin bil tyckte jag. Bilhandlaren sa att som skulle åtgärda felet, som då hade något med däcktryck att göra. Sagt och gjort, fick bilen och det verkade ok några dagar tills det började strula med elen och displayer.
Efter lite snack med dom erbjöd handlare än mig att få det reparerat mot att jag själv skulle lägga en del av kostnaden, vilket i mina öron lät fel men ville mest få det gjort.
Problemet var att felet åtgärdades inte och den har nu vart inne sammanlagt tre vändor, och problemet verkar kvarstå. Det kommer inte alls lika ofta, men finns uppenbarligen kvar. Tilläggas ska att jag inte betalt något än själv, så där hat firman vart ganska tillmötesgående, så när som på dodging av ett antal samtal.
Frågeställning:
Har jag rätt att häva köpet? Pratade med konsumentrådgivningen och på dom verkade det så, men vad ska man egentligen pusha på?
Bör jag kanske luska fram kvittona på reparationerna (som jag inte fått) först?
Om dom säger nej, hur går jag vidare?