Tjena! Jag undrar om det är någon som besökt Nurburgring Nordschleife banan? Tänker nog göra ett besök i sommar men vet ingenting om hur man får tag på tider och sådant för allmänheten.
BTW: Någon annan som tänkt på att ta en tur dit i sommar?
Ja fan, skulle vara så j*vla roligt att köra bil på Ringen ;P Det är en liten dröm man har.. Någon gång när jag skaffar körkort och egen bil ska jag ner dit.
Kom igen nu! Berätta om era Historier ( Om ni nu vart på Ringen )
Passar på att trycka in några frågor.
* Hur mycket ( ungefär) går det på att åka ner och köra på ringen, Dvs Resan ner, boende och resan hem. Någon som har erfarenhet av det?
Jag är en sådan som gärna samlar på en grupp med andra för sådanthär. Om det finns intresse nu så tar jag upp en ny tråd i vår/tidig sommar där vi kan diskutera detta vidare om när alla har tid osv.
Står ju inget om hur långt ett varv är. Men om man får ta en matrast emellan varven så är nog 25 rätt ok för en dag
Wikipedia skrev:
There was then a single 28.265 km (17.5 mile) circuit of, on average, 8 to 9 metres in width and a total of 174 bends (back then, for full Ring, prior to 1971 changes), which could be split into two sections: the Südschleife ("Southern loop") of 7.747 km (4.8 miles) and the Nordschleife ("Northern loop") of 22.810 km (14 miles), with both sections sharing two straights (one of which was the start-finish straight). Also, a short 2.292-km (1.4-mile) track around the pits could be used in practice and for minor events.
Jo 4 varv skulle nog vara nog ^^ Kanske att man skulle ta och kosta på sig 8 varv när man är där ifall man vill ta några extravarv
Men jag räknade på att om ett var tar ca 12 minuter för en van förare (8 för proffsen) så skulle det vara totalt 5 timmars körtid. + raster och sådant. Man kanske skulle orka ändå.
såg nyss i nån biltidningen ( tror d var gatbilar.se??) att dom hade gjort ett repotage om att fara dit ... har för mig att d landa kring 3k/pers.. dom var två stycken... fast då hade dom iofs tagit billigast möjligt sätt... dvs.. köra bil dit, flyga dit, byta flyg, hyra bil - kör en bit med den , hyra en annan bil (sportbil) å köra me den på banan , sen samma procedur tebax...
vilket då inte jag skulle idas.. + att far man dit vill man juh gärna köra en bil man känner till så man törs gasa lite ...