3073
Sök

Opel Corsa -90 till -93

467 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Finns det någonstans man kan köpa denna fantastiska bil?

Jag är så "förälskad" i den så det är inte klokt...
Jag tycker den bilen verkar vara så perfekt för att vara lite mer "galen" i, notera inget olagligt, men utan mer att bränna runt som fan med och ha roligt på vintern med...

Är denna bil svår att få tag på i dagens läge?

Finns det någon annan småbil som är lika "rolig" som denna?

1 861 Inlägg
2 juni 2014
totte1015 skrev:
Finns det någonstans man kan köpa denna fantastiska bil?

Jag är så "förälskad" i den så det är inte klokt...
Jag tycker den bilen verkar vara så perfekt för att vara lite mer "galen" i, notera inget olagligt, men utan mer att bränna runt som fan med och ha roligt på vintern med...

Är denna bil svår att få tag på i dagens läge?

Finns det någon annan småbil som är lika "rolig" som denna?

Har du kollat på blocket? LOL

Annars så kan jag tipsa om VW Golf gti och Peugeot 205 gti dom är också mysiga små bilar med körglädje! ^^

467 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Yep, tittat där varje dag, ingen säljer den i någorlunda skick tyvärr

Jag tittade faktiskt just nu på en Golf, och dom verkar ju ha rediga motorer i sig för att vara en småbil!

Peugeot har jag hört mycket dåligt om, deras kvalite på bilar och sånt

1 861 Inlägg
2 juni 2014
totte1015 skrev:

Jag tittade faktiskt just nu på en Golf, och dom verkar ju ha rediga motorer i sig för att vara en småbil!

Det finns dåligt om alla bilar! Peugeot har fördelen att vara limmad till stor del så hittar man en i fint skick är det typ omöjligt att få dom och rosta... smile

Golfen vill man ha 16v motorn i! Peugeoten har 1.6 och 1.9 sistnämnda finns i två utförande varav sista har 150!!! hästar dom är riktigt elaka! smile

467 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Fyfan så svårt det är att välja...
Jag är helt lost på vad jag vill ha egentligen hmm

1 861 Inlägg
2 juni 2014
Golf är ju stabilt och ganska kul, Peugeot är roligaste av dom men svår att få tag på!

Opeln har ju rost och så, tror inte dom har nå motorstarka modeller heller! ^^

467 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Golf är ju stabilt och ganska kul, Peugeot är roligaste av dom men svår att få tag på!

Det har du nog rätt i.

Varför är Peugeot "roligast" av den och Golf då?

Jag söker så många anledningar som möjligt till att byta från Hyundaien jag har nu!

1 861 Inlägg
2 juni 2014
totte1015 skrev:
Dr_struts skrev:

Det har du nog rätt i.

Varför är Peugeot "roligast" av den och Golf då?

Jag söker så många anledningar som möjligt till att byta från Hyundaien jag har nu!

Upplever Golfen som lite "stel" den är för vuxen enligt mig! 205gti'n är mera ungdomen som klättrar runt överallt och springer utan anledning bara för att det är kul! Ser lite sportigare ut med och är lite speciell! smile

467 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
http://www.blocket.se/goteborg/Peugeot_ … 15&w=1

Så detta är den bilen du tänker på?

Eller är det den mer moderna versionen?
Det finns väldigt få 205'or

1 861 Inlägg
2 juni 2014
totte1015 skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Peugeot_205_1_9_gti_53628000.htm?ca=15&w=1

Så detta är den bilen du tänker på?

Eller är det den mer moderna versionen?
Det finns väldigt få 205'or

Det där är precis en sådan jag tänker på! smile Och det är många som blev sönderkörda just pga att folk inte hanterade så kvicka bilar... smile

Forummoderator
26 361 Inlägg
2 juni 2014
Dr_struts skrev:
totte1015 skrev:

Det finns dåligt om alla bilar! Peugeot har fördelen att vara limmad till stor del så hittar man en i fint skick är det typ omöjligt att få dom och rosta... smile

Golfen vill man ha 16v motorn i! Peugeoten har 1.6 och 1.9 sistnämnda finns i två utförande varav sista har 150!!! hästar dom är riktigt elaka! smile

Ånjo. Resten av karossen är ju gjord av metall, så det är inga problem att få dom att rosta..vill bara poängtera detta.
Är nog hellre svårt att få dom att inte rosta, på grund av deras svaga rostskydd.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 861 Inlägg
2 juni 2014
Mack skrev:
Dr_struts skrev:
totte1015 skrev:

Ånjo. Resten av karossen är ju gjord av metall, så det är inga problem att få dom att rosta..vill bara poängtera detta.
Är nog hellre svårt att få dom att inte rosta, på grund av deras svaga rostskydd.

Fast om man tvättar en bil ordentligt och sköter den så är det inte så jäkla stor chans och få den och börja rosta ju... smile

Forummoderator
26 361 Inlägg
3 juni 2014
Dr_struts skrev:
Mack skrev:
Dr_struts skrev:

Fast om man tvättar en bil ordentligt och sköter den så är det inte så jäkla stor chans och få den och börja rosta ju... smile

Sant. Men som sagt..bara för att dom är limmade så gör det dom inte rostfria, haha.

1 861 Inlägg
3 juni 2014
Mack skrev:
Dr_struts skrev:
Mack skrev:

Sant. Men som sagt..bara för att dom är limmade så gör det dom inte rostfria, haha.

Sa jag inget om! Men däremot är det mindre som kan rosta wink

Forummoderator
26 361 Inlägg
3 juni 2014
Dr_struts skrev:
Mack skrev:
Dr_struts skrev:

Sa jag inget om! Men däremot är det mindre som kan rosta wink

Okejokej, haha. Jag ger mig!

467 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
Den 205 som jag länkade innan... Är det ett bra pris och så för den bilen?

EDIT:

Farsan vägrar låta mig köpa den bilen ändå så, alledes för högt miltal enligt han hmm
Senast redigerat av totte1015 (3 juni 2014)

Of World
3 370 Inlägg
3 juni 2014
Kolla corsa GSI smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

467 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
Kolla corsa GSI smile

Vart?

Of World
3 370 Inlägg
3 juni 2014
totte1015 skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Kolla corsa GSI smile

Vart?

ptjaa blocket.. vet inte  vilken budget du har men ja. GSI är snabba

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 861 Inlägg
4 juni 2014
Gsi är motsvarande till Gti det är visst riktigt elaka bilar! Aldrig kört en själv dock... ^^ Suzuki swift och Mitsubishi colt samt Mazda 323 kan ju också va värt och kika lite på! smile

Sök