4173
Sök

Köpte Subwoofer, vet inte vilken det är?

45 Inlägg
6 juni 2014
Trådstartare
Fjong skrev:
txh skrev:
Lite det som är charmen också, man vill alltid förbättra, köpa mer och mer saker osv smile får se vad som händer efter basen, ska ta och dämpa så mycket som möjligt har jag tänkt!

Visst är de det ^^ Dämpning är också bra, då håller man in ljudet i bilen å man blir av med en hel del plåtskrammel å andra irriterande missljud smile

du råkar inte veta vad det är för storlek på popniten man använder till högtalarna i dörrsidorna? smile

1 494 Inlägg
8 juni 2014
4,8x13mm aluminium popnitar har jag använt för att sätta tillbaks adaptrarna smile Dom kan va lite småjävliga att ha dit så du vet hehe tongue

45 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Skulle sätta dit mellanregistrena idag, men tro då att det inte gick... Adaptern som jag köpte för en väldans massa pengar (för lite plast) var fel på ett flertal punkten och när den väl satt i dörren med högtalaren så tog den i dörrsidan när jag skulle sätta tillbaka den -.-  vad gör man?

1 494 Inlägg
8 juni 2014
txh skrev:
Skulle sätta dit mellanregistrena idag, men tro då att det inte gick... Adaptern som jag köpte för en väldans massa pengar (för lite plast) var fel på ett flertal punkten och när den väl satt i dörren med högtalaren så tog den i dörrsidan när jag skulle sätta tillbaka den -.-  vad gör man?

Är du säker på att det är rätt adapter då? smile Annars kan du använda dom gamla, originalhögtalarna sitter limmade så det får man försöka få det att släppa å sen vrida högtalaren lite så kommer han ut. Gjorde samma grej på min bil å har bilder å beskrivningar i min projekttråd det kanske kan hjälpa dig lite? tongue Å jag håller med dig dom tar bra betalt för för skiten >.<

45 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Ah det ska vara rätt adapter :s
Har kollat en del i din projekttråd! mycket trevligt smile dock inte så sugen på att hålla på och försöka med dom gamla adaptrarna, vet inte ens om dom kommer få att sitta tätt och stabilt osv... hmm

1 426 Inlägg
8 juni 2014
txh skrev:
Har kollat en del i din projekttråd! mycket trevligt smile dock inte så sugen på att hålla på och försöka med dom gamla adaptrarna, vet inte ens om dom kommer få att sitta tätt och stabilt osv... hmm

kanske mdf ringar + plasta ?

45 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Jockk3 skrev:
txh skrev:

känner inte att jag har den tiden/kunskapen som krävs för det...

1 494 Inlägg
8 juni 2014
Jockk3 skrev:
txh skrev:

Ah det e lite klåp över det hela hehe, måste bygga om smile Vill du inte använda adaptrarna så är MDF the way to go utan tvekan. Sen kan du ju välja att bara skruva fast det i plåten eller plasta om hela eller delar av dörrsidan med men det blir ju en del jobb om man vill ha det riktigt bra tongue Är ingen riktig mästare på det än, håller fortfarande på att klura på hur jag ska göra med mina egna dörrsidor men jag ska plasta hela dörren smile

1 494 Inlägg
8 juni 2014
Men du kan ju alltid ''modda'' adaptrarna lite, om det tar emot så trimma ner kanterna lite med en kniv å om nitarna inte går i så kan du ju borra ett nytt hål. Det finns ju gränser för vad som går att göra men lite kan man ju tänja på det smile

45 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Fjong skrev:
Men du kan ju alltid ''modda'' adaptrarna lite, om det tar emot så trimma ner kanterna lite med en kniv å om nitarna inte går i så kan du ju borra ett nytt hål. Det finns ju gränser för vad som går att göra men lite kan man ju tänja på det smile

syftar du på dom jag köpte eller orginal nu? smile går inte att modda så mycket på dom jag köpte då ett fuktskydd (antar att det är det) sticker in i dörren och är över högtalarn och den sitter fast i kanten uppe så man kan inte ta bort för mycket material för då kan man inte skära bort för mycket utan att riskera att den lossnar hmm

sen tycker jag att det är under all kritik att en adapter som kostar så pass mycket inte funkar utan en massa modifikation, skrev ett argt mail till tillverkaren och skällde ut dom smile

1 494 Inlägg
8 juni 2014
txh skrev:
Fjong skrev:

syftar du på dom jag köpte eller orginal nu? smile går inte att modda så mycket på dom jag köpte då ett fuktskydd (antar att det är det) sticker in i dörren och är över högtalarn och den sitter fast i kanten uppe så man kan inte ta bort för mycket material för då kan man inte skära bort för mycket utan att riskera att den lossnar hmm

sen tycker jag att det är under all kritik att en adapter som kostar så pass mycket inte funkar utan en massa modifikation, skrev ett argt mail till tillverkaren och skällde ut dom smile

Precis, det ska ju passa utan massa ändringar. Vänta tills du får svar ifrån tillverkaren då och se om du får nya som passar smile

45 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Fjong skrev:
txh skrev:
Fjong skrev:

Precis, det ska ju passa utan massa ändringar. Vänta tills du får svar ifrån tillverkaren då och se om du får nya som passar smile

Tänkte det smile

Sök