Eftersom förra 940in fick en snabb och tvär död efter en dejt med en lyktstolpe så behövde jag en ny bil, och varför inte ta steget upp till en Turbo på en gång..?
Blev bra med mattorna! Kanske blir att köpa till min me. Har tygmattor från en 760 ligger, men gissa vilken färg dom har??...sån färg jag inte vill ha i bilen. Kan lika gärna elda upp dom!
Då väntar vi andra på sänkning och fälgar senare dårå:)
Mvh Johan
Blå! Kanske Henkix vill ha dom, hans är ju blå.. Ja jag har fortfarande inte fått besked om fälgen men kan tycka den borde vara klar snart..
Hehe. Ja det kanske han vill:) Ok, lite tråkigt. Men den är nog snart klar ska du se. Har beställt lite prylers till min me idag:)
Sen är det nog mycket möjligt att jag lägger in en projekt tråd på min traktor:)
Snyggt! Funderar på att köpa mattor härifrån-->merbil.nu. Finns till min audi me, slår man två flugor i en smäll.
Åsså har jag lagt upp en tråd med, bara följa
Mvh Johan
Ja det blev bra, men nu är det väl skitigt igen.. Kul så länge de varade iaf, haha.
Jaså? Den ska jag allt kika på!
Fick hem paketet häromdagen, med bromsbelägg runtom och sen belägg fram och oljefilter till 965an.
Känns som det var dags att byta belägg på 940in..
Provmonterade reservhjulet, ser ändå ganska bra ut.. Katten däremot, han hjälpte inte till alls!
Sen skickade jag på 14x8" bak för jag ville se hur det ser ut, och det såg ju lite kul ut. 18"-fälgen skulle vara klar tisdag eller onsdag nästa vecka, så hoppas det stämmer då!
Tror sänkning är ett måste nu va? Haha, ser ju helgalet ut!
Petade i ett öppet filter för någon dag sedan och kortade samtidigt slangen från T-korset, så nu laddar den 0,8 och dumpar fint.
Haha, har du tagit ur motorn . Skulle nog behöva en sänkning. Får åka i terrängen tills vidare med 940 SUV:en Fint me lite ladd, går lite bättre. Får hoppas fälgen håller tätt med då.
Tror sänkning är ett måste nu va? Haha, ser ju helgalet ut!
Petade i ett öppet filter för någon dag sedan och kortade samtidigt slangen från T-korset, så nu laddar den 0,8 och dumpar fint.
Haha, har du tagit ur motorn . Skulle nog behöva en sänkning. Får åka i terrängen tills vidare med 940 SUV:en Fint me lite ladd, går lite bättre. Får hoppas fälgen håller tätt med då.
Mvh Johan
Haha ja man kunde tro det, men nu är den sänkt 60/40. Hjulet håller tätt än så länge men jag skulle behöva balansera skiten igen.. Men allt verkar lira nu!
Och nu är yttertempmätaren inkopplad, skoj när den visar 28 grader i skuggan.. Xenonet sitter i dimljuset nu, och torkararmar/stoppen på strålkastarna är borta!
Har bara en bild och där är den endast sänkt fram.. Blev inte så stor skillnad när jag sänkte bak men det är ju nya fjädrar så den sjunker nog lite!
Ja, nu är den som sagt sänkt och xenonet sitter i dimljuset, och torkararmar/stoppen på strålkastarna är borta.
Testade plocka ihop en bättre grill av två sämre jag hade.. Osäker på vilken jag gillar mest, svart passar nog nästan bättre men snedribban höjer nog lite.. Aja den här får sitta på!
Centrallåset har börjat fucka lite nu dock, skjuter säkringen när man ska låsa..
Ja, här händer det inte så jäkla mycket! Har dock slutat jobba nu, så har satt tänderna i bilen!
Ja, jag har börjat manuellkonvertera den.
Och idag var pedalerna på plats! Ser genast mycket bättre ut!
Har börjat skruva loss lådan också, siktar på att få lös den imorgon om jag får tid. Sen ska det fixas shortshift till M90-in också, helst nya bussningar med men det får vänta lite.
Förresten, tror det sitter slungdiff i den! Vart samma klonkande från bakaxeln som från den vite, ett lite speciellt ljud innan bägge hjulen börjar driva..
Har ju blivit riktigt schysst denna vagn, och slungdiff och manuellåda är ju inte direkt dåligt det heller Hade ju slungdiff i gamla 740in, det saknas på 940in, så grymt tråkigt att enhjula
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Trevligt, det är lite jobb men kommer ju helt klart vara värt det.
Dennisdenko skrev:
Är det en 940 fulltrycksturbo? då ska det sitta slungdiff orginal när den är utrustad med automatlåda!
Jajamän, fulltryckare på 164hk org dehär. Åfan, som jag trodde då! Kanske förklarar varför den drivit på båda hjulen vid varje burn, hoppas den håller med manuell också.
Bamzefan skrev:
Har ju blivit riktigt schysst denna vagn, och slungdiff och manuellåda är ju inte direkt dåligt det heller Hade ju slungdiff i gamla 740in, det saknas på 940in, så grymt tråkigt att enhjula
Nej den börjar bli bra, och M90in kommer ju dubbla värdet på den, haha.. Slungdiff är najs det, satt ju det i den gamla med så jag har en över.. Du kan ju köpa den så slipper du enhjula.
Kom lite längre idag, ska köpa växellådsolja imorgon hade jag tänkt.
Ont om växelspak är det gott om!
Lossar kardan inifrån bilen..
Och här är tomatlådan..
Och med tillhörande grejer..
Svänghjul på plats! Kollade och jämförde med andra FT-motorn jag har och jag är ganska hundra på att det sitter rätt.. Den gick ju som den skulle vid provstart också.