Hej!
Kvaddade som ni kanske vet min förra 940, och vad gör man då?
Köper en annan 940! Den här gången blev det en fulltryckare, med en tomatlåda bakom sig.
Blev egentligen ett impulsköp, hittade bilen på Blocket fyra dagar efter kraschen, och dagen efter det bar det av mot Skoklosters skogar!
Väl på plats (Tog väldigt lång tid att åka dit, men dit kom vi till slut!) var det inte mycket att tjafsa om, kollade lite på bilen och den var i det skick det var sagt, så några lakan senare åkte jag hem nöjd och glad.
Som den såg ut när den kom hem, på vinterdäck och allt..
Svart inredning.. Älskart!
Givetvis är sladd-apan med, och stereon har jag bytt också.
Du gissade rätt, bilen har ett baksäte också!
Men visst hade bilen lite fix, bland annat hastighetsmätaren som hade sagt upp sig.
Slängde över huset från PHSen och då funkade det! Men jag ville ha rätt mätarställning och såklart Turbo-mätaren i varvräknaren så det blev lite meckande och nu står det rätt och allt fungerar.
Saknade belysning i knapparna till elhissarna också.. Men jag hade panelerna från gröna Turbon jag skrotat tidigare i år och där var det belysning! (Har kvar att byta knapparna i bak..)
Sen var det dags för besiktning! Hade bytt hastighetsmätaren, lagat avgasläckage mellan DP och katt (Läckte fortfarande liiiite grann), bytt yttre styrled vänster fram och motionerat oket höger fram. Alltså allt som jag visste var fel.
Alltid lika nervöst när man står och väntar på att få köra in!
Resultatet?
Blanka papper! Bussningarna till krängningshämmaren fram var dock lite slappa så det ska bytas, annars var det galant!
Sen störde jag mig på kupéfläkten, den gick bara på fullt ös och jag vill kunna ha den på flera lägen..
Så jag provade att byta motståndet, men det hördes att det gick riktigt tungt..
Bort med fläkten och snurra, och visst fan gick det tungt! Snodde PHSens och sen gick den så fint så.
Sen tog jag några bilder i morse, blir så tråkigt att starta ett projekt om man inte har bilder på bilen..
Sen tog jag en bild idag som var ganska lik en av dom sista bilderna på gamla bilen..
Kommer bli asnajs när jag sänkt bilen och fått på fälgar och R-vinge!
Har lämnat en 18"-fälg på svetsning då den sprack vid trotoarkörningen, men det går förhoppningsvis att fixa till.
Nu har jag inte kommit längre, men borde få besked ganska snart om fälgen, och R-vingen ska jag försöka fixa så snart som möjligt.
Och juste, snackade med Volvo idag och nu har jag en sats svarta tygmattor att hämta ut nästa vecka!
Over & out, Turbo-burnout!