Ja här har det ju faktiskt hänt lite för ovanlighetens skull!
Paketet som skulle komma var inget mindre än en träinredning, den här gången en riktig!
Var även till dörrarna, fint!
Myysigt att köra nu.
Var sen iväg och hämtade en uppsättning S80 T6-hjul att ha till 965an nästa år, och kände för att provmontera på najnförtin..
Vart ju fint det där!
Snickrade ihop en snyggare nyckel också så man slapp den gamla tråkiga.
Och sedan åkte vinterhjulen på och det började bli dags för en mindre tvätt..
Nån dag senare (Sån bra tajming så det var på min födelsedag tom.
) kom ett annat paket, och det måste vi ju prova på en gång!
Men Roma'n är råare utan kåpan tycker jag..
Låg en R-sportratt i paketet med, och den gamla åkte ur nu..
Blev en tvätt efter det men efter en sväng till stan och tillbaks så var de skitigt igen..
Svart och trä är ju bra gött?
Sen blev det dags att byta grenrörspackningarna, något jag skjutit på ett tag!
Men det gick över förväntan, ingen pinnbult gick av! Blev lite tystare i bilen efter det men oljereturen började läcka..
Fick tätt på det till slut med lite packningssilikon i alla fall!
Ja man förstår ju varför det läckte lite..
Fick hem lite xenon där nån gång också, blev en jäkla skillnad tycker jag!
Bränslefiltret byttes med, visste ju att det var dåligt och det började läcka när jag borsta av bultarna med stålborste..
Som nytt..
Skönt ljus blev det med xenonet iaf, står kanske lite lågt men ändå bättre än halogen..
Sen har jag som ni kanske sett skaffat mig en gammal 740 att pyssla med också, kändes som ett kul sidoprojekt att försöka få en gamling på vägarna igen!
Taklucka hade den, kul att rulla runt med tiltad lucka..
Beige och ful inredning men hyfsat skick ändå!
Gick över bromsarna och lite sånt på den, sen skulle den prova besiktas!
R-sporten i givetvis.
Och det var inga större bekymmer, fick ställa mig vid en avgastestare och skruva på förgasaren så fick jag ett blankt papper sen istället.
2016-11-30, det gillas!
Hade den som bruksbil medans jag pillade med 940in och den funkade bra, men tanken var att göra sig av med den så jag slängde ut den på annons..
Fick svar dagen efter där någon ville byta mot en V70 T5 '98 med lite småfix, och efter att ha snackat lite med honom så gav jag och farsan oss av emot Söderfors med 740in på trailer bakom XC70in!
Var lite kul när han skickade en bild på bilen, eftersom på den bilden satt farsans Titanhjul på bilen, alltså var det honom jag köpt hjulen av i våras.
Men väl på plats så provkörde jag V70in och kunde inte förstå hur han ville byta emot 740in, visst den var besiktad i två år framåt och sista skatten är betald, men ändå!?
Slutade med affär i alla fall, fick även baslåda+steg emellan för att han inte ville lägga pengar (Haha, jag hade ju bytt rakt av med!).
Var dåligt i tanken, så det är lika bra att hälla i en skvätt..
Varken jag eller farsan kunde tro att det var sant, skitförtin byttes emot en fin T5 där jag dessutom fick saker emellan, kunde inte bli gladare.
Sitter lite mätare och grejs i den med, skapligt med trä också.
Sitter något annat avgas på med så låter som en båt när man står bakom, underbart!
Nog för att det är GAS men allt dunkar de alltid.
Grillen såg så tom ut så tog ett märke från 240 eller 940, såg genast bättre ut enligt mig.
Katten var dock skeptisk och undrade vad fan jag höll på med, det var ju inget V70-emblem!
Men det skiter jag i, det är ju inte kattens bil..
Ska tillbaka med grillen imorgon och sen ska jag försöka fixa ABS/Tracs som lyser, blir väl löda boxen antar jag!
Sladda lugnt nu!