Hallå!
Behöver hjälp med lite felsökning.
Har precis skaffat en golf mk1 -79. bilen har startat och gått bra, men igår när jag skulle åka iväg så startade bilen och gick i typ 4sek sen dog den och nu är den helt död.
startmotorn går inte alls och jag har märkt att om jag vrider på tändningen har jag inte halvljus, blinkers vindrutetorkare eller kupefläkt. men tex bakljus, varningsblinkers instrumentbelysning fungerar.
tänder inte heller de minsta om man försöker rulla igång den.
de jag hittils har provat är att köra ström direkt på startmotorn genom att jag tagit bort kontakten på baksidan av tändningslåset och kört ström direkt på stiftet till startmotorn och då snurrar den, så startmotorn är inte problemet.
har inte lyckats få tag på något kopplingsschema för tändningslåset så vet inte riktigt vad som är vad där.
det jag sett är iaf att de finns 12v på en röd lite grövre kabel, har provat brygga den med stiftet för startmotorn men då är de dött, vilket jag tycker är ganska konstigt..
så jag undrar då vad som skulle kunna vara fel eller något mer man kan prova?
finns de något relä/säkring som går till tändning/startmotor (är en förgasarmotor)?
kan de vara tändningslåset som de är fel på även fast de inte fungerar att brygga som ja gjort?
tack på förhand