2273
Sök

Projekt på gång bmw 325 byta 530 motor

508 Inlägg
13 juni 2014
Trådstartare
Har en bmw e30 cab 1991 donator. Bilen är en bmw 530 2002års modell motorn är redan uttagen på pall.
Jag söker någon nära Stockholm som kan göra motor. Bytet åt mig. Skicka email mry.i@hotmail.com

184 Inlägg
14 juni 2014
vad har du för budget för bytet.?

338 Inlägg
14 juni 2014
volvo-s60-t5 skrev:
Har en bmw e30 cab 1991 donator. Bilen är en bmw 530 2002års modell motorn är redan uttagen på pall.
Jag söker någon nära Stockholm som kan göra motor. Bytet åt mig. Skicka email mry.i@hotmail.com

Om du inte visste det så är det MYCKET mer jobb än att byta mot en likadan motor
Tex specialbyggda motorfästen,all eldragning,ev saker som måste flyttas, och möjligtvis måste också växellåda och kardan bytas/byggas om och sedan måste du regga om den med motorn vilket troligen inte går pga effekten i nya motor, så då måste det bli amatörbyggd fordon (byta alla bromsar + massa mer saker).

(Rätta mig om jag har fel?)

OnT det blir nog jävligt dyrt att leja bort det, så gör det själv/få någon att arbeta gratis eller glöm det/köp en färdig.
(Inte för att vara negativ men...)

EDIT har kanske inte för hög effekt?
Senast redigerat av sweeken (14 juni 2014)

508 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
Varför ska man byta broms och kablar det behövs inte det klart jag betalar om nån kan göra byte och nån som gillar o bygga och ha det som hobby om nån är villig så maila pris kan vi prata

338 Inlägg
15 juni 2014
Ur VVFS 2003:22:

Följande större ombyggnader omfattas var för sig av definitionen.
1. fram- och bakaxel med hjulupphängning utbytts eller
2. större del av stomme eller karosseri utbytts eller ändrats.

Följande ombyggnader omfattas av definitionen först i kombination med ytterligare definierad ombyggnad.
1. styrinrättning med rattaxel utbytts,
2. motor med kraftöverföring utbytts eller
3. bromssystem utbytts.

Hitta det där när jag googlade

Sök