it_mutt skrev:
Personligen tycker jag ju 1.8T är riktigt rolig på just A3:an (nu är iofs min chippad, men iaf). Betydligt mycket roligare än i A4:an.
1.6:an är snål, men inte vidare rolig. 1.8 (utan turbo) är ett bra mellanalternativ. Men det är grymt svårt att säga, så iväg och provkör. Det "jag" gillar behöver ju inte du alls gilla. Försäkringsmässigt; ptja, 1.8T är lite dyrare, men inte hutlöst mycket dyrare.
Ska du kolla på en 1.8T, kolla så att service:ar är gjorda som de ska, och helst inte longlifeservat. Testa kopplingen (det körs rätt friskt med många 1.8T, min var bytt när jag köpte den).
Rostmässigt; kolla nederkant av dörrarna, det är standard att det börjar rosta bakom listen, det letar sig sen upp på dörren. Så kolla och känn. Inte jättesvårt att åtgärda, men det kräver ju en omlackering av iaf halva dörren. Lyftpunkterna; tokvanligt att folk sätter domkrafter fel o därigenom drar sönder underredsbehandlingen.
Annat vanligt; fönsterhissarna har en förmåga att ge upp. Är ett plastclips som går sönder. kostar 100:-/paret, så, billigt att fixa, men absolut något att påpeka om det skulle vara så. Torkaren bak; standardfel på vag-kärror. Går att köpa för 6-700:-/ny (inkl. frakt) på tyska ebay
- - Edit - -
Kan tyvärr inte säga något alls om BMW, har ingen erfarenhet av BMW. Men, i "värsta fall"; ge dig iväg och testa båda kärrorna och bestäm dig sen
![smile](img/smilies/smile.png)