3833
Sök

Bmw 520 luktar olja när man bromsar hårt.

334 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
hejsan som rubriken lyder så stinker de olja i kupen när man bromsar in hårt.. vad kan de felet vara :S de börja komma när jag gjorde oljebyte och byte insatsfiltret. vetilkåpspackningen är med ny bytt.. blir knäpp fattar inget :S

tack sam för alla svar smile Mvh

Rösta gärna på mina bilar Mvh

2 849 Inlägg
22 juni 2014
Säker på att du fått tätt vid ventilkåpspackningen?

Låter som läckage och oljan rinner ner på grenröret.

Att det luktar mer då du bromsar är nog att lukten kommer in i kupen mera då än när du åker.

2 849 Inlägg
22 juni 2014
uhlin skrev:
Säker på att du fått tätt vid ventilkåpspackningen?

Låter som läckage och oljan rinner ner på grenröret.

Att det luktar mer då du bromsar är nog att lukten kommer in i kupen mera då än när du åker.

P.S. Kan även va nån slang till vevhusventilation son är sprucken/av

334 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
lukten kommer genom där luften in i kupen kommer så stänger man av fläkten så luktar de inte.. o inge olje lekage har kollat de. o all olja finns kvar.

2 849 Inlägg
22 juni 2014
patrik531 skrev:
lukten kommer genom där luften in i kupen kommer så stänger man av fläkten så luktar de inte.. o inge olje lekage har kollat de. o all olja finns kvar.

kolla över slangar som har med vevhusvent. att göra. sitter väl även några gummislangar på ventilkåpan som kan va dåliga.

334 Inlägg
22 juni 2014
Trådstartare
uhlin skrev:
patrik531 skrev:

kolla över slangar som har med vevhusvent. att göra. sitter väl även några gummislangar på ventilkåpan som kan va dåliga.

skall gå igenom alla slangarna till vevhuset sennare då o se om de e nån som e av smile

132 Inlägg
22 juni 2014
E39?  Har du bytt några andra filter?

334 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
e39 ja. nej bara insatsfiltret

132 Inlägg
23 juni 2014
Kolla i alla fall att gummibälgarna mellan kupéluftfilterna
och torpeden sitter fast ordentligt på filterburkarna.

334 Inlägg
29 juni 2014
Trådstartare
hitta felet de va den gummibälgen som går in i torpeden o upp till filtret den satt verkligen inte fast fick in mitt finger mellan så nu e problemet löst o ingen skumma dofter kommer in i kupen tack big_smile

Sök