2772
Sök

Volvo 945 turbo bränsle problem

Maskinförare
287 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Har äntligen börjat kolla över min 945 turbo -93 som har stått i några år nu så nu till problemet

När man vrider på nyckeln så går inte bränsle pumpen så bilen får inget bränsle

Har bytt Halgivaren, bränslepump, bränslerelä och säkring 
Men har ingen ström fram till pumpen. Finns ström till relät då det klickar men som sagt inget vid pumpen

Så ge mej fler ideér till vad som kan vara felet

Mvh Nisse

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 juli 2014
Husmusen Bo kan ju ha gnagt av kabeln...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Maskinförare
287 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:

Jo det kan ju vara ett av problemen lol

Får väl lägga in nån musfälla så kanske den startar roll

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 juli 2014
Nisse_R skrev:
DiwraZ skrev:

Jo det kan ju vara ett av problemen lol

Får väl lägga in nån musfälla så kanske den startar roll

Eller "ringa" kabeln för att kontrollera att den inte är av

Maskinförare
287 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
Kan ju tillägga att problemet blev för några årsedan var just därför den parkerades då man hade andra bilar att åka i. Så problemet har inte tillkommit av att den har stått.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 juli 2014
Nisse_R skrev:
Kan ju tillägga att problemet blev för några årsedan var just därför den parkerades då man hade andra bilar att åka i. Så problemet har inte tillkommit av att den har stått.

Klickar reläet så har du ju styrström. Men matningen kanske saknas. Har du kräm på stift 30? Har du det så har du kabelbrott om du inte får kräm ute vid pumpen. Båda pumparna döda?

Maskinförare
287 Inlägg
3 juli 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Nisse_R skrev:

Klickar reläet så har du ju styrström. Men matningen kanske saknas. Har du kräm på stift 30? Har du det så har du kabelbrott om du inte får kräm ute vid pumpen. Båda pumparna döda?

Ja då är problemet löst hittade som sagt en kabel som var av så nu efter 3 år så går den problemfritt.

Kändes lite roligt att göra en provtur efter så många år.

Nu är det bara resten kvar till besiktning smile

Man får tacka för hjälpen var nästan så man hade börjat tröttnat på att prova sig fram.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 juli 2014
Nisse_R skrev:
DiwraZ skrev:
Nisse_R skrev:

Ja då är problemet löst hittade som sagt en kabel som var av så nu efter 3 år så går den problemfritt.

Kändes lite roligt att göra en provtur efter så många år.

Nu är det bara resten kvar till besiktning smile

Man får tacka för hjälpen var nästan så man hade börjat tröttnat på att prova sig fram.

Alltid kul att vara till hjälp

Sök