Jag bytte Stereon i en kompis bil samt både fram och bakhögtalare. Stereon är en av dom lite värre i Sonys serie. Köpte även högtalare som jag vet att den spelaren ska klara.
Jag kopplade ut Blaupunk stereon som satt monterad "ej orginal" och monterad Sony spelaren. Samt dom nya högtalarna.
När jag testar allt sedan så klipper sterion då jag vrider upp volymen. Drar jag ner basen så kan jag spela lite högre. Fick i efterhand veta att den gamla spelaren hade bettet sig likadant fast mer klickat då man drog upp volymen. "Noterbart är att de är ingen skillnad på hur högt jag kan skruva upp om bilen är på eller ej, och jag uppfattar inte att sterion blinkar eller liknande heller"
Vet inte riktigt hur jag ska felsöka: DÅ de är två spelare med liknande fel, och båda hr spelats med olika högtalare. De ända som är gemensamt är ju strömmen. Frågan är om jag ska jorda om jorden så att jag vet att jorden är 100%? Funderar även på om de inte funkar om jag kan ta mitt extra batteri och pröva spela stereon via den och se om problemet även kvarstår då.
Jag hade då börjat med att kolla jorden först, och garanterat att den inte är problemet. Sen gått vidare med strömsidan.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Då får du kamma kabeln så alla kopparkristaller blir långa och fina och pekar åt rätt håll så strömmen flyter igenom bättre.
Hahahaha
Sebbe; Låter som väldigt klent kabelage/dålig kontakt. Såfort stereon drar lite ström så dippar volten och då klipper stereon. Bas drar mer ström, därav du kan spela högre om du sänker basen. Dra en ny jordkabel, 1.5mm2 skruvad direkt i chassi, samt en ny plus, även den 1.5mm2, från en bra strömkälla, typ kopplingsplint i säkringsdosa eller liknande. Glöm inte att säkra av på runt 15A.
Då får du kamma kabeln så alla kopparkristaller blir långa och fina och pekar åt rätt håll så strömmen flyter igenom bättre.
Hahahaha
Sebbe; Låter som väldigt klent kabelage/dålig kontakt. Såfort stereon drar lite ström så dippar volten och då klipper stereon. Bas drar mer ström, därav du kan spela högre om du sänker basen. Dra en ny jordkabel, 1.5mm2 skruvad direkt i chassi, samt en ny plus, även den 1.5mm2, från en bra strömkälla, typ kopplingsplint i säkringsdosa eller liknande. Glöm inte att säkra av på runt 15A.
Bytte bara plats på den med konstant ström och den som bara har ström då bilen är på. Dom va nämligen felmärkta.. Efter de funkar allt