cyberk2 skrev:
Knappt så man orkar köpa bil begagnat nått mer. Är det nån utlänning som haft bilen så går man ju från bilen direkt, och det begränsar ner totala antalet ägare till ett fåtal. Helt otroligt vad folk kan hålla på och dölja fel med olika uppfinningsrika metoder. Jag kan bilar och har ändå känns mig lurad ett antal gånger, har ifs inte gått nån större ekonomisk skada på det då bilarna var värda så lite pengar.
Skit i att köpa bil av privatperson är mitt tips, det kan trash människorna syssla med, för folk är så dumma att dom förväntar sig att bilen ska vara helt felfri och i nyskick när den är 15-20 år gammal och gått 10 varv runt jorden.
Köp bilen på firma, bilarna är bättre där rent allmänt för skräpbilarna försöker folk sälja privat för nästan samma pris som på bilfirman..
Detta är mina 0.02$
Suck...Vilket BS att bilarna skulle vara bättre hos en firma...Nu är det som så att bilarna som står hos en firma har även de ägts av privatpersoner tidigare, kanske till o med en sån där utlänning... Visst finns det BRA bilar hos firmor med, men då kostar de i regel klart mer än "normalt". O firmor som handlar med 15 år gamla bruksisar brukar inte vara de mest seriösa firmorna direkt. Det enda som skiljer är att man har större trygghet vid köp från en firma. Men att bilarna skulle vara bättre där är ren BS, en firmas grundide är ju att "köpa billigt sälja dyrare". Nej det där får du nog ta o fundera vidare på...De bästa bilköpen gör man privat, av en entusiast. Men man kollar givetvis upp bilen kopiöst noga innan köp, oavsett vem som säljer den.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure