Passar det bättre med N62 tråget eller någon annan anledning till bytet?
Precis. M62 från e38 har oljepumpen längst fram på motorn och "bulan" i tråget hamnar precis där motorbalken och styrväxeln sitter. Många modifierar org. tråg och pickup så "bulan" hamnar framför styrväxeln. Men då hamnar motorn så långt fram. Får jag ihop det här så kan jag ha motorn så långt bak mot torpeden det går. Vill få plats med mycket grejer framför som kylare, laddluftkylare, oljekylare och turbo. Sen blir viktfördelningen bättre. :-P
Här är mitt enorma utrymme. Extra gott om svängrum när garagegrannarna har sina bilar där. Men det hade dom inte idag, så passade på att bygga ihop kranen och stativet samt flytta in bilen helt mot väggen.
Plockade av lite grejer från motorn och vände den för att prova tråget.
Såhär sitter org m62 tråg...
och såhär sitter n62 tråget
Passar bra i bakkant
Men inte så bra fram...
och inte helt hundra med hålen på sidan
Men ska korta tråget i framkant och borra lite nya hål så kommer det sitta som en käftsmäll. Ska bara prova lyfta i spisen och se hur allt lirar först.
Tog och borrade och slipade upp lite hål i tråget så det passar mot blocket.
Sen vände jag på spisen och kunde inte hålla mig så jag "provmonterade" lite. Dessvärre så är bromsservot ivägen, så fick inte bak motorn helt. Men servot ryker asap. Blir pedalställ med bromsvåg istället. Men annars verkar det va gott om plats, och det ser ut som bulan på tråget kommer hamna bakom tvärbalken som jag tänkt.
Slänger upp ett gäng bilder.
Som sagt, bort med servot. Så borde moroten gå att få in kanske 50-70mm till och kanske 80-100mm längre ner. Nåt sånt iaf.