15 juli 2014
Trådstartare
Hej! Vänder mig hit i hopp om lite hjälp.
Jag har en Honda Accord Tourer -03 2.0L, K20A6 (tror den heter så).
Förra veckan körde jag till jobbet, inga prioblem alls. Men när jag skulle hem så märkte jag att motorn kändes seg och att den vibrerade, tänkte att det släpper nog när jag börjar köra. Efter 50m ryckig och hackig körning så fick jag vända med den gula motorlampan blinkade framför mina ögon.
Efter felkodssökande så fick jag fram att det är krångel med 4:e cylindern. Fick ett tips av en polare som upplevt samma symptom med sin BMW att det är tändspolen. Vi testade då och lyfta varje spole för att se om något händer, på nr 1-3 så håller bilen på och dö, på den 4:e händer ingenting.
Införskaffade mig idag en ny tändspole (snordyr btw). Monterade den, konstaterade att det går lika kasst ändå. Tog ut tändstiften som är två veckor gamla för att se om det är något strul med dom. Monterade ihop allt igen och startar bilen igen, samma problem.
Testar då för skojs skull och lyfta tändspole nr 2 (som ska funka) och nr 4 (den trasiga cylindern) och då hände ingenting på nr 2 men på nr 4 höll den på att dö. Blir inte klok på vad det kan vara!!
Snälla är det någon som har något tips på vad det kan vara, eller är det bara lämna in skiten på verkstad?
Kan tilläggas att det kom en felkod på spjällhusgivaren, kan det vara så dumt och ologiskt att det är den som krånglar?!?!
You haven't lived until you found something worth dying for!