3562
Sök

Olagligt = Det man helst vill?

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
1 december 2006
Magnum_81 skrev:
Larvig diskution... Förbjud takboxarna med... och lastbilar, tänk att bli påkörd av en sån... förbjud sportbilarna. Men för guds skull! förbjud fotgängarna på bilarnas vägar!

Herre j*vlar...

Den blev larvig när du kom in med ditt onödiga inlägg.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 december 2006
Håller med att man ska hålla sig till fartgränserna. Fort kan man köra på bana!

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

1 414 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
Aatos skrev:
Magnum_81 skrev:
Larvig diskution... Förbjud takboxarna med... och lastbilar, tänk att bli påkörd av en sån... förbjud sportbilarna. Men för guds skull! förbjud fotgängarna på bilarnas vägar!

Herre j*vlar...

Håller med, alla blev så laglydiga mittiallt...tongue

Med den bilen du kör är det väl svårt att vara annat än laglydig wink näe det va ett dåligt skämt smile

Men seriöst, det är mycket idioter på vägen och jag fattar inte vad poängen är, i slutändan tar dom bara själva skada av det och i värsta fall skadar dom även andra i processen...

Den här tråden är inte om att man ska vara 100% laglydig utan 100% vettig...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

9 108 Inlägg
1 december 2006
Founder skrev:
Den här tråden är inte om att man ska vara 100% laglydig utan 100% vettig...

Och att det ni inte tycker är snyggt borde förbjudas wink Låt polisen sköta sina egna jobb istället.

Håller med om hastigheter, man ska hålla sig inom rimliga gränser. Man ska fortfarande kunna ha kul, men på väl valda platser.

237 Inlägg
1 december 2006
prova kör in på sbp med en osthyvel, dom är inte ens lagliga. när vingen är så hög att du kan få igenom en knuten hand under vingen måste den ha en brytpunkt. och vikel aluvinge har det? har kollat upp detta eftersom fassan jobbat på sbp i lite mer än 10 år.

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

9 108 Inlägg
1 december 2006
makeupdude skrev:
prova kör in på sbp med en osthyvel, dom är inte ens lagliga. när vingen är så hög att du kan få igenom en knuten hand under vingen måste den ha en brytpunkt. och vikel aluvinge har det? har kollat upp detta eftersom fassan jobbat på sbp i lite mer än 10 år.

Jaha? smile Det är mycket man inte får ha för SBP. Tycker folk att det är snyggt så tycker jag man kan låta dom ha det.

Finns det något fall där en vinge orsakat skada?

348 Inlägg
1 december 2006
Det finns alltid olagligheter och olagligheter.

Mycket om folk som kör för fort etc, det är ju att man vill testa gränser, hur fort går bilen? hur snabbt kan jag ta den kurvan etc etc.

När man får sitt körkort, så ser man chansen att testa, och många gör det, jag har själv gjort ett par grejer som inte varit allt för smart. Men efter ett tag har man lugnat ner sig.

Tror att det kanske vore vettigt att hitta någon lösnig, kanske få åka ett par varv på riskutbildningen när man tar körkort? För att se hur det är och dylikt.

Många säga att man ska köra på bana, men det är inte alltid lätt eller billigt.

264 Inlägg
2 december 2006
Magnum_81 skrev:

Herre j*vlar...

Typ=)

9 108 Inlägg
2 december 2006
Peter_J_H skrev:
Jag håller med dig Founder.

Jag kan ju erkänna att jag har kört fort ibland och brutit mot lagen några gånger när det gäller hastigheten...

En sak som jag håller stenhårt på är 30 och 50 vägar! 30 vägar är där för en speciell orsak. Ofta är det i samband med bostadsområden eller liknande.

Förstå tanken av att köra på en unge på 4 år eller någonting. Det skulle jag ha svårt att leva med!

90 vägar och 110 vägar kan man ju alltid köra fortare på om väglaget tillåter.
Jag tänker inte uppmana att köra för fort eller klaga på någon person som kör fort.

Det enda som jag vill få fram är att man ska köra smart. Det jag menar är att man skall vara steget före hela tiden när man kör och köra på ett vettigt sätt! Ligger man steget före är det mindre risk för olyckor och man hinner förutse saker innan de händer!

Du tänker som de allra flesta på vägarna. Grejen är att om du nu skulle RÅKA åka fast när du kör för fort så skulle du ändå få de mest ettriga moraltanterna efter dig och det är det jag är emot smile Alla har någon gång testat gränserna (alla) och råkar man åka dit då så blir det ett jäkla liv även om man är mönstertrafikant annars.. Lika bra att låta folk hållas för alla VET redan att det är farligt.

326 Inlägg
3 december 2006
dom gånger ja sladdar å leker som mäst är i tomma å nyregnade rondeller och på tomma vintervägar! visst ha ja tästat va bilen går för nån gång eller typ gett gärnet på växlarna å så men det va på en tom å rak motorväg med räcken! kan tala om att den gjorde 60 på ettan 110 på tvåan 160 på trean å ca 200 på 4an sen våga ja inge mera! visst ha man lekt inne i stan å men då ha det varit gummirök från stilla stående fordon så att sega! dummt men förbannat roligt!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

DFFL
9 020 Inlägg
6 december 2006
Jag kör inte så fort för att vara fräck.
Jag tycker höga hastigheter är kul, utmaningen med att det kan komma ett rådjur eller en polis med en fartkamera gör ju bara det mer spännande.
Ska dock säga att jag kör oftast bara i full fart på motorvägen...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök