nu är de att jag är väldigt snål och känner för att inte redigt slänga ut massa pengar på min bil som jag redan get en hel del för. men tänkte kolla OBD2 finns ju olika utav men de jag inte vet vilket utav dom alla är de som är till Audi A3 8l 97 ? för har bara tänkt o köpa en billig rackare på Tradera för inte många kr alls skulle vara tacksam för snabba svar då jag inte är så där jätte haj på bilar
Hmm okey finns de något tips på en väldigt billig sådan sak som man kan köpa som fungerar till min ?
Jag har faktiskt inget billigt tips där. Jag kör själv på en riktig vagcom/vcds-kabel (Visserligen från hedenhös, men den fungerar). O vagcom/vcds i fullversion är inget billigt alternativ. Så nej, tyvärr
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ska du ha en VAG-COM kopia finns det för halva det priset
En kopia fungerar ju inte "helt" utan att köpa vcds-lite. Det finns ju givetvis andra mjukvarualternativ, men i mitt tycke inget vidare bra. Men absolut, den var inte superbillig för att vara en kopia
Den handhållna felkodsläsaren där är säkert ett vettigt alternativ (aldrig testat modellen så jag vet inte)
Senast redigerat av it_mutt (3 augusti 2014)
Hmm som sagt kan typ inget om bilar bara de att den började gå skit igår och jag tänkte skulle inskaffa en pryl som bara är att pluga in i dator så man kan iaf se om det är nåt som visas där.
Hmm som sagt kan typ inget om bilar bara de att den började gå skit igår och jag tänkte skulle inskaffa en pryl som bara är att pluga in i dator så man kan iaf se om det är nåt som visas där.
En kopia fungerar att köra med VCDS-lite. Du får då inte fram alla exakta felbeskrivningar, utan varannan blir bara felkoden och sen får man kolla upp koden på nätet. Detta då innan man köpt programmet.
Kvalitén på kopiorna varierar givetvis, en del fungerar kanon, andra inte alls osv osv. Lite lotteri mao