3565
Sök

Köra svenskreggad bil med utländska plåtar

Crime Village
111 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
Fick nys om i helgen att det finns folk som åker runt med Lettiska plåtar för att polisen ej kan slå upp dess regnmr, stämmer detta?
Säg att jag slänger på en temporär-polsk regplåt som jag åker runt på min Svensson kärra, vad säger konstapel om jag blir stannad?

Mvh

Crime Village
111 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
Eller vad kan dom göra rättare sagt, eftersom plåten fanns temporärt nångång i Polen.

7 393 Inlägg
6 augusti 2014
Barkvik skrev:
Eller vad kan dom göra rättare sagt, eftersom plåten fanns temporärt nångång i Polen.

om de slår på chassinr, vilket jag faktiskt tror dem gör wink så ryker man fett,

Crime Village
111 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
granadadr skrev:
Barkvik skrev:

om de slår på chassinr, vilket jag faktiskt tror dem gör wink så ryker man fett,

Även vid en rutinkontroll? säg att chassinummret inte finns heller då? smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 augusti 2014
Vad tror du dom säger?
Räknas väll minst som "fordon utan registreringskylt" = 1.500:-

Om något lär det ju göra saken värre, jag ser inte riktigt "fördelen"? Bara för att dom inte kan slå upp dej i datorn betyder ju ingenting, vill dom så stannar dom ju dej ändå, och då måste du dessutom försöka förklara bort dina dumma skyltar och får ändå böter i slutändan?
Senast redigerat av LeafBox (6 augusti 2014)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

847 Inlägg
6 augusti 2014
Ja men har du inget chassinr o ett regnr som temporärt fanns i Lettland då kör du ju en oreggad bil. Det tror jag Harry haffa misstycker emot.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
6 augusti 2014
Sen att köra runt med lettiska/polska skyltar gör bara så att Polisen vill stanna dig ännu mer. Med tanke på alla Diesel tjuvar.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

7 393 Inlägg
6 augusti 2014
Barkvik skrev:
granadadr skrev:
Barkvik skrev:

Även vid en rutinkontroll? säg att chassinummret inte finns heller då? smile

som endel säger har du inget chassinr heller så lär du ju ryka lika fett,, och ja de kollar sånt i vanliga kontroller,, de kör på regnr,, får inget kollar chassinr,, får de inget där japp skitjobbigt då,,

jag ser då INGET bra i att ens fundera på det,

466 Inlägg
6 augusti 2014
Inget chassi nr betyder stulen bil och bilen blir omhändertagen ^^

Så visst kör på men när du kommer bli stoppad så blir det mer problem än någon vinst, men visst är du en knarkare utan framtid så kör på..

Crime Village
111 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
skanepiraten skrev:

Så visst kör på men när du kommer bli stoppad så blir det mer problem än någon vinst, men visst är du en knarkare utan framtid så kör på..

Fast det blir väll också knepigt om det står att man äger en sådan bil i rätt färg och allt? jävlar va de blir rörigt nu smile

Så lite sammanfattat, folk som kör med lettland regplåtar på svenska bilar tjänar inget på det?

450 Inlägg
6 augusti 2014
Barkvik skrev:

Dem kan med all sannolikhet be dig följa lagen och montera dit din svenska plåt och sen ge dig påföljd

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 augusti 2014
Barkvik skrev:
skanepiraten skrev:

Fast det blir väll också knepigt om det står att man äger en sådan bil i rätt färg och allt? jävlar va de blir rörigt nu smile

Så lite sammanfattat, folk som kör med lettland regplåtar på svenska bilar tjänar inget på det?

Varför skulle dom? Finns inget att tjäna, om något så väcker det ännu mer uppmärksamhet och eventuella problem änr man onekligen blir stoppad
Senast redigerat av LeafBox (6 augusti 2014)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 augusti 2014
Det kommer alltid finnas möjligheter att krypa genom små hål i lagar och förordningar, se bara på alla "målvakter" som äger bilar, företag och allt möjligt utan att ha en spänn på banken. Frågan jag ställer mig är om det verkligen är så man vill hålla på?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

466 Inlägg
6 augusti 2014
Barkvik skrev:
skanepiraten skrev:

Kvittar, finns inget chassi nr så är det precis som att du själv inte har ID och dom inte kan veta exakt att du är du på plats. Chassi nr är ID för bilen samma som regg skyltarna, men saknas det så kommer polisen ta hand om bilen tills man tagit reda på om den är stulen eller vad som är problemet.

Finns inget att vinna på detta mer än att man får mer problem och kostnader.  Men visst som sagt är man en sådan person som har noll att förlora här i livet som en hemlös eller knarkare så kör på, men ja man kommer bara bli en av dom som polisen känner till sen innan....

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
6 augusti 2014
Skulle väl vara för dom som vill undvika trängselskatten i Göteborg och Stockholm många bilpoler här har ju börjat med utländs registered bilar just av den anledningen

398 Inlägg
6 augusti 2014
Bedrägeri medelst urkundsförfalskning skulle jag tippa på. Är det kameror du är rädd för skulle jag säga att du ska ta av framplåten istället. Runt 500kr i böter eftersom man inte kan bevisa att den inte trillat av under färd.

Trucker
1 414 Inlägg
6 augusti 2014
AX3L skrev:
Bedrägeri medelst urkundsförfalskning skulle jag tippa på. Är det kameror du är rädd för skulle jag säga att du ska ta av framplåten istället. Runt 500kr i böter eftersom man inte kan bevisa att den inte trillat av under färd.

Inte runt 500, utan det kostar 1500, även om den ligger i rutan...
Hur ska en skylt som är fast monterad fram 'trilla av'? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

398 Inlägg
6 augusti 2014
zleepy skrev:
AX3L skrev:

Inte runt 500, utan det kostar 1500, även om den ligger i rutan...
Hur ska en skylt som är fast monterad fram 'trilla av'? smile

Ja det verkar som att de har höjt böterna! Hur som helst är det sannolikt betydligt billigare än att köra falskskyltat. En kompis förlorade sin framskylt när någon backade på hans bil, så visst kan det hända! Sen hur vanligt det är kan man väl fråga sig dock.

Of World
3 369 Inlägg
6 augusti 2014
jag har hört, att i te.x Italien sa pröjsar man ca 1500 Euro, so fixar dom att bilfan finns med i registret men ingen ägare registreras po den trots att du har papper po den samt att den är fullt laglig.. finns tydligen flera sona i Sverige med Italien reggade bilar (Har bl.a sett en fet merca med sona skyltar här i stan i 2ars tid..)

Fördelen med det verkar vara att du kan blasa förbi fartkamera i 200 utan poföljd..

snuten kan inte heller se att bilen är "antagligen" stulen och reggad po de sättet heller.

Jag vet absolut inte om allt är sant men de later inte helt omöjligt, men dock so har jag inte sett papper att bilen är si och sa den dagen jag ser det den dagen tror jag pa de.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 393 Inlägg
7 augusti 2014
opel_vectra_gts skrev:
jag har hört, att i te.x Italien sa pröjsar man ca 1500 Euro, so fixar dom att bilfan finns med i registret men ingen ägare registreras po den trots att du har papper po den samt att den är fullt laglig.. finns tydligen flera sona i Sverige med Italien reggade bilar (Har bl.a sett en fet merca med sona skyltar här i stan i 2ars tid..)

Fördelen med det verkar vara att du kan blasa förbi fartkamera i 200 utan poföljd..

snuten kan inte heller se att bilen är "antagligen" stulen och reggad po de sättet heller.

Jag vet absolut inte om allt är sant men de later inte helt omöjligt, men dock so har jag inte sett papper att bilen är si och sa den dagen jag ser det den dagen tror jag pa de.

ja men sicket tjoller,,

15000 Kr

fatta hur många ggr man kan köra genom tullar för dem pengarna,, och fartkameror är det ju sista man någonsin har varit rädd för

Sök