2760
Sök

Duger detta i en A-traktor?

30 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
Tjenare!

Är ute efter bas till "bilen" och tror jag hittat ett bra paket, men tänkte fråga här innan jag beställer.
Basarna i fråga är 2 stycken MDS Fanatic FR12W-MKII, vilket steg rekommenderar ni åt dessa? Spelar dom bra?

Tack på förhand

2 035 Inlägg
7 augusti 2014
Bara du har en låda anpassad efter basarna så ska det nog spela på bra.

Biljudsveteran sen 1984!

30 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
okej, duger ett 700 w/rms steg till dom eller behöver jag värre?

1 494 Inlägg
7 augusti 2014
Dom ligger väl på 700wrms styck så du behöver ett steg som ger minst 1400wrms i 1 Ohm, dock så räcker det inte med ett ''vanligt'' batteri utan det behövs två st elr ett större som orkar med att ge tillräckligt med ström åt steget smile

Inte fel att ha ett steg på 1600-1800wrms heller så att man kan driva dom fullt ut men man får ha lite koll när man höjer volymen så att man inte bränner dom tongue

30 Inlägg
8 augusti 2014
Trådstartare
okej, kan inte du lägga ihop ett paket du tror är bra? lyssnar mesta dels på Hardstyle och House, har en budget på 5 - 6k smile, extra batteri har jag redan, diskanter och 5.25or också. Mvh

2 035 Inlägg
8 augusti 2014
slothturbo skrev:
okej, duger ett 700 w/rms steg till dom eller behöver jag värre?

Det duger ju men risken finns ju att du bränner basen om du vill mer än vad steget klarar av och ger oren signal.
Du kan ju testa men ett bättre steg är ju att föredra.

Här har du ju ett steg som både är prissänkt och bra.

http://www.dbakuten.se/bilstereo/varuma … ce-1500.1/

Biljudsveteran sen 1984!

1 494 Inlägg
8 augusti 2014
Vill du ha ett paket där allt ingår (basar, steg, låda, kablar etc) eller bara steg å bas/basar? smile Vill du strikt ha två basar eller spelar det inte så stor roll?

Det bästa du kan göra är ju att provlyssna lite olika om du får chansen då hör du ju själv hur det spelar och om det är bra nog, men det är ju inte alltid lätt att få tillfälle för sådant.

Sen ska du ju helst bygga en egen låda med, då kan du anpassa den efter basen och även musiken du lyssnar på vilket ger ett bättre resultat.

Sök