Growe skrev:
ska vara skittråkig men tycker många är så förbannat fel ute inkl trådskaparen..
jag är skit tråkig när jag säger det jag har att säga men tänk smart!
välj en förståndig bil med andra ord ingen turbo bil ingen gti utan välj bil efter förståndet istället för att välja en snabb bil.
och en golf gti med 1.8T skulle jag inte råda en ovän att köpa
leta på lite snålare och bilar som är billiga i försäkring
och som är lätta=låg skatt
ett skit tråkigt förslag en Skoda Fabia 100hk den går faktist skapligt är skit ful men skapligt låg ägande kostnad du får en relativt ny bil för lite pengar.
och ja det går att styla en skoda finns coils osv.
andra bilar kanske Arosa/Lupo skit små skit slöa men skapligt ekonomiska
därtil kan en hel del del andra små bilar passa in så som c1/aygo/107 passa in
mfl
varför jag skriver det här är för att vad ska du med en bil stående på parkeringen att göra?
bättre att ha råd att köra med bilen och använda den istället för att betala på fasta kostnader
prioritet 1 som första bil är att ha en låg månadskostnad för ägandet..alltså skatt+försäkring och eventuellt lån
nästa steg är drift kostnaden så som bensin/diesel/e85 och olja och sånna saker.
det är skit tråkigt men som 18åring har man jhu inte flera miljoner att kasta ut på bilen varje månad utan man ska planera väl och genomtänkt tyvärr hur tråkig jag än är..
mitt bästa köp var en Fiat uno 60s från 1996 det var min 1:A bil jag hade med körkort
den kördes dygnet runt och kostade istort sätt nada att äga
mitt nästa smarta val är våran Seat arosa..även idag är det en förjävla praktiskt bil fast vi har 2ungar och hund
så är det klart ett smart val.