Va ett tag sen man va här!
Kan väl börja med att säga att de inte kommer va några bilder i detta inlägg... men massa text
soppa system är byggt, catchtank och dubbla 044, an8 matning, an6 retur med nuke rail och btr
Motorn är ihop, med ny bygg topp och ny renoverad allt vad de nu innebär! turbon och grenröret kommer å bytas ut, åker under nästa vecka upp till PPF med han som svetsat zf låda åt mig och hämtar en Precision 5862 turbo, Precision 46mm wg, och flänsar, rör och allt annat som behövs för att bygga ett grenrör. Så han kommer hjälpa mig med att bygga balk till lådan, svarva ett lätt och fint svänghjul, bygga grenrör med v-band (både på wg och turbon, in och ut;)), fixa olje matning och retur till turbon, bygga tryckrör, lite ic fästen, downpipe och resten av avgas, screampipe (ett måste med extern wg). så de kommer nog bli jäääävligt najs att slippa denna turbon som sitter på en v6a på 4,6L original, och dessutom har intern wg. blir nog liiite bättre spool med en 5852
så de står på att göra listan...
lite mindre roliga grejer då....
ena hålet för tempgivarn i toppen är upp borrat så original m12x1,5 passar inte... utan de är påbörjat att gänga m14x1,25.. så måste hitta en tempgivare till de... de insåg jag när toppen va dragen med packning å allt.. inte så sugen på att ta isär när de sitter skärringspackning... så de är nr 1...
nr 2 är de att lagom nu när bess terminen börjat (1/6) så hade ju jag tänkt göra som förra året, bessa, sen riva och i med den maskinen som ska ge kräääääm.. men de ville inte lagerna i original maskin så måste i med ny original (för tänker inte lägga pengar på att renovera denna) för att åka 2 mil, bessa, 2 mil hem sen riva... känns lite sådär halv kasst...
men de är där jag står nu iaf.. kostar å ligga på topp!
tjoflöjt!