det var en tid sen men nu kommer lite vad som har hänt
börjar med att har bytt packningar i motorn, måla den och putsa. lyfta i den först och körd utan turbon tills jag hade dom sista delarna sen börja vi plocka dit de
turbon blev också för högt upp så tog en riktigt dålig motorhuv och skar hål i den under tiden
plocka ihop allt å pröva, lite oljeläckage vid return och uppe på turbon för trycke, och så blev den å spika så beställde en malpassi linjär bränsletrycksregulator och fick av en polare större spridare 320cc.
fick den justerad ganska bra, lite dålig tomgång men inget spikande.
downpipe med bandage
Men när vi var en kväll på en bilträff KNC så gick det lite snett och den börja gå dåligt som om en cyllinder skulle funka halft men det rök något fruktansvärt bakom mig när jag körd och när man stannade rök det från motorutrymmet men vi såg inte vartifrån. Vi drog hem den och nästa dag byte jag topplockspackning men bara med att den starta kom det rök från oljekorken så då var det dags för komptest och när man kom till 4an så var det ungfär 1bar.. och resultatet på det var
cyllinder had litet hak uppe men skall ta och hoona det så är det bra igen och cosworth kolvar i och cometic topplockspackning så det är på kommande som bäst
lite annat är att mitt kopparna är fixade och på fälgarna
kommer mer snart igen
kommentera gärna