3325
Sök

TV-mottagning i Merca C240 2003?

21 Inlägg
3 september 2014
Trådstartare
Hallå!

Har precis köpt min första bil, en Mercedes C240 Avantgarde från 2003. big_smile

Jag har kommit in i bilens funktioner och så väldigt väl, MEN jag får inte den inbyggda TV-mottagaren till att fungera. Jag har en skärm på typ 7" där jag får all info ang. aktuell media.

Jag misstänker att jag inte fpr in några kanaler pga att bilen söker efter kanaler på det analoga nätet, men vi har ju bytt till ett digitalt TV-nät i Sverige för några år sen, eller har jag fel?

Om detta är felet, finns det nån somhelst adapter eller nåt för att konvertera signalen till digital?

Vore otroligt kul om detta gick att lösa på nåt vis.

Mvh
Brotha11

Avstängd
10 388 Inlägg
3 september 2014
Du behöver då alltså en digital mottagare. Går ju att sätta i bilen, men du kommer inte kunna byta kanal via bilens skärm/enhet, utan får göra det med den digitala mottagarens fjärr eller liknande o i sin tur koppla denna till bilens enhet via "video in" (eller annat passande). Så, inte det minsta smidigt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

21 Inlägg
3 september 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Du behöver då alltså en digital mottagare. Går ju att sätta i bilen, men du kommer inte kunna byta kanal via bilens skärm/enhet, utan får göra det med den digitala mottagarens fjärr eller liknande o i sin tur koppla denna till bilens enhet via "video in" (eller annat passande). Så, inte det minsta smidigt

Hmm, okej. Har du nån pejling på hur fix det krävs för detta osv? Exakt vad för mottagare är det jag behöver? pris?

Som du märker så har jag inga kunskaper om detta..men om det inte innebär FÖR mycket jobb med att montera in en sån mottagare så är det eg inga problem med att behöva fjärr. Beror väl på var grejerna sitter dock..

Tusen tack för snabbt svar!

Avstängd
10 388 Inlägg
3 september 2014
Ska väl erkänna att jag inte har någon aning alls om du har någon videoingång på din huvudenhet.

Men, har du det går det väl bra med i princip vilken mottagare som helst som har komponentutgångar (alternativt scart-adapter).

Rent spontant borde det väl fungera med något i stil med denna;

http://www.ebay.co.uk/itm/In-Car-DVB-T- … 20eba98cc1

- - Edit - -

Tydligen en "gammal" sida, men du bör komma till en sida med en massa liknande

- - Edit 2 - -

Dock ska man väl ha i åtanke att om "något år" (kommer inte ihåg när), så går man över till H.265-standard (H.264 idag). Om det går att hitta något med det i redan, har jag dock ingen aning om
Senast redigerat av it_mutt (3 september 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

21 Inlägg
3 september 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Ska väl erkänna att jag inte har någon aning alls om du har någon videoingång på din huvudenhet.

Men, har du det går det väl bra med i princip vilken mottagare som helst som har komponentutgångar (alternativt scart-adapter).

Rent spontant borde det väl fungera med något i stil med denna;

http://www.ebay.co.uk/itm/In-Car-DVB-T- … 20eba98cc1

- - Edit - -

Tydligen en "gammal" sida, men du bör komma till en sida med en massa liknande

Ja, där ser man! Okey, så då får jag försöka luska ut om det finns nån ingång att leka med, o finns det så är det en DVBT2-mottagare som skall in i Mercans video-in alltså, skitbra.

Tack så mycket!

- - Edit - -

Ah okey, bra o veta!
Senast redigerat av Brotha11 (3 september 2014)

8 883 Inlägg
4 september 2014
Glöm inte byta antenn också

Fotograf på tierpidag.se

21 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
Hamilton skrev:
Glöm inte byta antenn också

Japp! Tack! smile

Sök