att tillägga om du köper det från blocket/ebay.. för att man skall kunna ha möjligheten till att uppgradera/lada in/om ny mjukvara så måste man ha ett aktivt abbenomang hos VIDA/DICE för att hämta de senaste filerna.
att tillägga om du köper det från blocket/ebay.. för att man skall kunna ha möjligheten till att uppgradera/lada in/om ny mjukvara så måste man ha ett aktivt abbenomang hos VIDA/DICE för att hämta de senaste filerna.
I första hand så vill jag kunna kolla verkstadshandbok och läsa/radera felkoder/felmedelanden. Köper hellre nytt än beggat. Så tips på bra sidor där man kan köpa detta är intressant, gjärna från sidor där ni köpt detta ifrån och vet att de fungerar.
Bara läsa och radera felkoder så är nog en ELM327 OBD2 billigare
Dom är fortfarande värdelösa om man vill se nåt annat än motorkoder...
har en sådan men tycker inte den är bra. får inget av de som finns på skivan att fungera och har även provat med en app. kan tex inte läsa av felkoden för abs som bilen larmar för så man fick åka till volvo iaf för att ta reda på vad som va fel.
Bara läsa och radera felkoder så är nog en ELM327 OBD2 billigare
Dem är urusla. Sällan de fungerat för mig mer än att se enstaka koder och aldrig lyckats radera.
DICE är svårt att installera och få att funka, men när den väl gör det så är det ett extremt bra verktyg!
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-