2904
Sök

Dacapo Safir dubbdäck

126 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
Är ute och jagar nya vinterdäck och har kollat lite olika sidor och på däck365 har dom ett par regumerade dubbdäck av märket dacapo safir inte för jag skall köpa dom men är mest nyfiken om någon använt dom eller vet mer om dom?för dom har väldigt billigt pris
Har googlat men hittar inget om dom.

Spännande män luktar diesel

463 Inlägg
4 september 2014
Snåla inte på vinterdäck. Personligen skulle jag aldrig sätta på regummerat varken på sommaren eller vintern.

Till den här säsongen har jag köpt begagnade Michelin X-ICE, dock med över 8mm kvar. 3800:- inkl alu-fälg. Inte värt att hålla på med budgetdäck. Hade jag inte hittat dessa hade jag ändå valt motsvarande nya däck eller Hakkappellitta R2 (Jag gillar dubbfritt, men min inställning kring däck gäller oavsett om man väljer med dubb)

Du har yta motsvarande 4 handflator som ska hålla en plåtlåda på 1-2ton på vägen. Inte värt att riskera livet för ett par tusenlappar.

126 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
habomaster skrev:
Snåla inte på vinterdäck. Personligen skulle jag aldrig sätta på regummerat varken på sommaren eller vintern.

Till den här säsongen har jag köpt begagnade Michelin X-ICE, dock med över 8mm kvar. 3800:- inkl alu-fälg. Inte värt att hålla på med budgetdäck. Hade jag inte hittat dessa hade jag ändå valt motsvarande nya däck eller Hakkappellitta R2 (Jag gillar dubbfritt, men min inställning kring däck gäller oavsett om man väljer med dubb)

Du har yta motsvarande 4 handflator som ska hålla en plåtlåda på 1-2ton på vägen. Inte värt att riskera livet för ett par tusenlappar.

Håller helt med dig, det blir Gislaved eller Nokia för mig men va mest nyfiken va de va för några.

Spännande män luktar diesel

349 Inlägg
4 september 2014
Vinterdäck håller jag med om att där vill man inte snåla, men sommardäck kan man köpa lite billigare om man inte ska köra i högre hastigheter än 110km/h...

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

463 Inlägg
4 september 2014
Tanso skrev:
Vinterdäck håller jag med om att där vill man inte snåla, men sommardäck kan man köpa lite billigare om man inte ska köra i högre hastigheter än 110km/h...

Absolut. Jag har kört på Federal t.ex. Visade sig vara bra trots att de var billiga.

6 634 Inlägg
4 september 2014
När polaren hämtade en Alfa 147a satt det dubbade Yokohoma däck på..han kom inte upp för backen när vi skulle hem, samma backe som min gamla 156a kom upp för, med dubbfria Continental tongue

Tycker Gislaveds däck är OK men visst, nästan vilket däck som helst fungerar första året när det är färskt, blir roligare sen när det fått vara ute lite smile När jag krängt av Yokohoma däck så har det alltid varit stenhårda (Fortfarande vinterdäck)

Fick ett par italienska dubbdäck till bilen nu..greppade bra i snön men som sagt, får se hur det blir nästa vinter.

De/Dem

6 634 Inlägg
4 september 2014
verronica skrev:
Lei av å lete etter date? Kom til oss og la dem finne deg. Mer enn 10k online http://x.vu/Kcb2AK

Har redan en trevlig relation, tack ändå!

De/Dem

Evildan
4 september 2014
Dacapo, för att du kör av vägen minst två gånger per säsong. wink

463 Inlägg
4 september 2014
Malheus skrev:
När polaren hämtade en Alfa 147a satt det dubbade Yokohoma däck på..han kom inte upp för backen när vi skulle hem, samma backe som min gamla 156a kom upp för, med dubbfria Continental tongue

Tycker Gislaveds däck är OK men visst, nästan vilket däck som helst fungerar första året när det är färskt, blir roligare sen när det fått vara ute lite smile När jag krängt av Yokohoma däck så har det alltid varit stenhårda (Fortfarande vinterdäck)

Fick ett par italienska dubbdäck till bilen nu..greppade bra i snön men som sagt, får se hur det blir nästa vinter.

Låter som att de italienska däcken inte är för nordiskt klimat?

6 634 Inlägg
4 september 2014
Marangoni däck är det jag har nu. smile

De/Dem

Evildan
4 september 2014
Malheus skrev:
Marangoni däck är det jag har nu. smile

Marangoni har jag väldigt bra erfarenheter av, åkt på själv samt monterat på många bilar då jag arbetade på några kamraters numera nedlagda Texacomack. Inte de tystaste dubbdäcken då, men väldigt bra grepp.

1 362 Inlägg
4 september 2014
mijsad skrev:
Om du har snuskiga tankar kan du registrera dig på http://waa.ai/sexchat och träffa tjejer som är precis som du

däck kan va nog så snuskigt wink

Evildan
4 september 2014
turbo98 skrev:
mijsad skrev:
Om du har snuskiga tankar kan du registrera dig på http://waa.ai/sexchat och träffa tjejer som är precis som du

däck kan va nog så snuskigt wink

Bara på med gummit och pumpa....

Sök